הרב אבינר לכיפה: סא"ל דופט התייעץ איתי ואמרתי לו לא לקבל את התפקיד

חשיפה: רגע לפני מינויו לתפקיד, התייעץ סא"ל דופט עם הרב אבינר שאמר ל'כיפה': "גדוד מעורב זה לא צנוע. זה אסור. אם הצבא יגיד לו ללכת הביתה, אז שילך הביתה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/03/17 16:20 ט באדר התשעז

הרב אבינר לכיפה: סא"ל דופט התייעץ איתי ואמרתי לו לא לקבל את התפקיד
לשכת הרב אבינר, צילום: לשכת הרב אבינר

לפני שקיבל על עצמו את תפקיד מג"ד 47, הגדוד המעורב החדש, התייעץ סא"ל ניר דופט, בוגר מכינת בני דוד שבעלי, עם דמויות תורניות בכירות. ל'כיפה' נודע כי אחד הרבנים מהם ביקש לקבל את ברכת הדרך, הוא ראש ישיבת עטרת כהנים ורב היישוב בית אל הרב שלמה אבינר.

מבירור ראשוני עלו טענות שבשיחה בין השניים הרב אבינר אישר לדופט להסכים למינוי החדש ובהמשך התנגד. בדברים שאומר הרב הבכיר ל'כיפה' הוא לא מאשר ולא מכחיש שהסכים, אך טוען שבכל מקרה בהמשך הוא הביע בצורה ברורה את התנגדותו.

הרב אבינר, "אני זוכר במעורפל שבהתחלה הביאו בפניי חלק מזערי של הנתונים. עכשיו, כשיש בידי את כל הנתונים זה ברור שזה אסור". לדבריו "גדוד מעורב זה לא צנוע וכיוון שכן, אי אפשר לנהל ולעמוד בראש של גדוד שהוא לא צנוע. כמובן שזו מצווה ללכת לצבא, אך לא בצורה כזאת".

אם הוא היה בא להתייעץ איתך שוב היית אומר לו שזה אסור?

"אני אמרתי. אמרתי כמה פעמים שזה אסור".

ואם הצבא היה אומר לו: 'קח את התפקיד או שתלך הביתה'?

"אם הצבא יגיד לו ללכת הביתה, אז שילך הביתה".

כזכור בתחילת השבוע פורסם ב'כיפה', על מינויו סא"ל ניר דופט (34) מברוכין בשומרון כמג"ד 47, הגדוד המעורב החדש שמצטרף לשלושת הגדודים המעורבים הקיימים, במטרה להגן על גבולות הבקעה.

סא"ל דופט עצמו, התראיין לאתר צה"ל 'במחנה' והתייחס לעובדה כי הגדוד החדש הוא מעורב: "הגדרתנו היא גדוד מעורב, אבל אני חושב שכל הצבא שלנו הוא מעורב. יש אצלנו גברים ונשים, דתיים וחילוניים, בני העיר, המושב והקיבוץ. אני רואה במגוון הרחב הזה חלק מהאתגר ומהמשימה שלנו ליצירת חברה ערכית וצודקת, עם אנשים הדבקים זה בזה ורואים קדימה מעבר לכל קונפליקט".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן