המג"ד הדתי של הגדוד המעורב בראיון ראשון: "אין מאושר ממני על ההזדמנות"

המג"ד הדתי ובוגר המכינה בעלי, סא"ל ניר דופט, שמקים בימים אלו את הגדוד הרביעי המעורב בראיון ראשון לאתר צה"ל: "מבחינתי, אנחנו נמצאים בחומה ומגדל של 2017"

חדשות כיפה משה מאירסדורף 07/03/17 12:38 ט באדר התשעז

המג"ד הדתי של הגדוד המעורב בראיון ראשון: "אין מאושר ממני על ההזדמנות"
דובר צהל, צילום: דובר צהל

בתחילת השבוע פרסמנו ב'כיפה' כי מפקד הגדוד הרביעי המעורב המוקם בימים אלו, גדוד 47, הוא סא"ל ניר דופט, בוגר המכינה הקדם צבאית 'בני דוד' בעלי שלמד גם בבית המדרש לבוגרי צבא בזמן חופשת הלימודים.

בראיון ראשון לאתר צה"ל 'במחנה' מסביר דופט שאת רוב תפקידיו בחטיבת הצנחנים על המעבר: "זה מעבר מאתגר, אבל אין מאושר ממני על ההזדמנות להקים דבר חדש בצבא, ולקחת חלק בפרויקט כה גדול, משמעותי וייחודי. אני חושב שאני עושה את התפקיד הכי טוב בצבא".

"לא ציפיתי לתפקיד הזה", מתוודה דופט, "אם היו שואלים אותי לפני מספר חודשים מהו גדוד 47 - לא הייתי יודע לענות באופן חד משמעי. אבל ברגע שלקחתי על עצמי את האחריות, ונכנסתי לנעלי המפקד שמתווה דרך חדשה - הדרך להידבק בחיידק השאפתנות, היצירתיות והשליחות הייתה קצרה. זו זכות מיוחדת והזדמנות יוצאת דופן לבנות ולטפח את הדור הבא של הלוחמים והלוחמות של צה"ל".

המג"ד החדש של הגדוד החדש מתייחס למטרות בהקמת הגדוד: "המחויבות הראשונה שלי היא לדאוג לבניית סגל מפקדים חזק ואיכותי, כזה שיוכל לתקוע באדמה יתדות איתנים שיישארו שנים קדימה".

דופט מתייחס לעובדה כי הגדוד החדש הוא מעורב וקובע כי זוהי תמונת ראי לחברה הישראלית: "הגדרתנו היא גדוד מעורב, אבל אני חושב שכל הצבא שלנו הוא מעורב. יש אצלנו גברים ונשים, דתיים וחילוניים, בני העיר, המושב והקיבוץ. אני רואה במגוון הרחב הזה חלק מהאתגר ומהמשימה שלנו ליצירת חברה ערכית וצודקת, עם אנשים הדבקים זה בזה ורואים קדימה מעבר לכל קונפליקט".

סא"ל דופט מדגיש מהו מבחינתו העיקרון עליו יתבסס הגדוד החדש: "ישנם נכסי צאן ברזל עליהם לא נתפשר, והם אלו שיהוו את לבו הערכי של הגדוד: חרטנו על דגלנו את האדם. את הטיפול והטיפוח של החיילים והמפקדים. בסופו של דבר, בגדוד מתרכזים עשרות ומאות עולמות שונים תחת קורת גג אחת - ועלינו לדעת לתת את המענה לצרכים שלהם ולהתייחס לכל אחד ואחת מהם כעולם ומלואו".