הרבנים ממשיכים לתמוך בקצב

למרות גזר הדין החמור שקבע כי הנשיא לשעבר ירצה שבע שנות מאסר בפועל, הרבנים שתומכים בקצב מסרבים לחזור בהם. הרב אבינר: אין שום חידוש בגזר הדין

חדשות כיפה אורי פולק 22/03/11 00:00 טז באדר ב'

הרבנים ממשיכים לתמוך בקצב
אמיר גלעד -cc-by-sa, צילום: אמיר גלעד -cc-by-sa

שבע שנות מאסר בפועל, שנתיים על תנאי וקנס כספי - נגזרו הבוקר (שלישי) על הנשיא לשעבר משה קצב הבוקר בבית המשפט המחוזי בתל אביב, זאת לאחר שהורשע בשתי עבירות אונס, בשורת עבירות מין ובשיבוש הליכי משפט. ואולם הרבנים שתמכו בו - אינם נסוגים.

"דבר לא השתנה, אין שום חידוש בגזר הדין שניתן הבוקר", כך אומר לכיפה ראש ישיבת עטרת כהנים, הרב שלמה אבינר, אשר היה לרב המרכזי הראשון שהביע תמיכה פומבית בקצב - כפי שפורסם לראשונה בכיפה. הרב אבינר מבהיר בכך כי תמיכתו בקצב נותרה בעינה, למרות החלטת בית המשפט הבוקר. "עוד לפני שהיה בדל מידע על פרשת קצב, כבר גזרו את דינו - וזה מפני שהוא דתי, ימני וספרדי", ציין הרב אבינר בשיחה שמסר באחרונה לתלמידיו, בנימוק לתמיכתו האישית.

הרב אבינר נמנה על קבוצת רבנים ששלחה מכתב תמיכה לקצב עוד קודם מתן גזר דינו, יחד עם הרב צבי טאו נשיא ישיבת הר המור, הרב משה הגר יו"ר איגוד המכינות הקדם-צבאיות, הרב עמי שטרנברג ראש ישיבת "הר המור" והרב אלי בזק המלמד בישיבה, הרב יוסי רודריגז ראש הישיבה באילת, הרב צבי קוסטינר ראש הישיבה במצפה רמון, הרב אלישע וישליצקי ראש בית המדרש "מהות", הרב נתנאל הראל ראש מכינת "עטרת כהנים" ורבנים נוספים.

למרות פניות מערכת כיפה אל חלק מהרבנים החתומים על מכתב התמיכה בקצב, מרביתם סירבו למסור תגובה פומבית להחלטת בית המשפט. ואולם, אחד הרבנים טען הבוקר כי "תגובתנו על גזר הדין לא תאחר לבוא" וכי בקרב החותמים ישנה תקווה כי הערעור שיגיש קצב לבית המשפט העליון אכן יסייע לשפוך אור חדש על מהלך המשפט ועל הפרשה כולה.

מסר חשוב לחברה כולה

ובתוך כך, ארגוני הנשים הדתיות מביעים היום שביעות רצון מגזר הדין שניתן על ידי בית המשפט. בארגון הנשים "קולך" אמרו היום לכיפה כי "היום התברר סופית כי מי שחושב שהוא מעל המוסר והחוק, בסופו של דבר החברה תוקיע אותו מתוכה. יש בגזר דין זה מסר חשוב לחברה כולה ובעיקר לנפגעות ולנפגעים שבסופה של דרך קשה האמת יוצאת לאור. כנגד קולות שנשמעים לאחרונה בדבר אי האמון במערכת המשפט, יש לחזק ולבסס את מעמדה בחברה הישראלית בכלל והדתית בפרט".

עו"ד בתיה כהנא-דרור, מנכ"לית ארגון הנשים הדתי "מבוי סתום" המסייע לעגונות ולמסורבות גט, טוענת כי מדובר ביום מורכב. ""יום בו נשיא הנשלח לרצות עונש חמור בכלא על עברת אונס הינו יום עצוב למדינת ישראל, אך יש בו גאווה וסיפוק על עשיית צדק והכרה בחומרתן של פגיעות כלפי נשים".

עו"ד כהנא-דרור מציינת, יחד עם זאת, כי "על ארגוני הנשים לגלות איפוק וצניעות, לא לרקוד על הדם ולא להיגרר לחגיגה תקשורתית מעושה ההופכת את המתלוננות לסמל, פוגעת בכבודן, והופכת אותנו לחברה המשחרת לטרף נבחריה".