רבנים למען קצב

עשרות רבנים שיגרו מכתב תמיכה לנשיא לשעבר, משה קצב, שהורשע באונס. "חזק ואמץ על עמידתך הבלתי מתפשרת על האמת". בין החותמים: הרבנים טאו, אבינר והגר

חדשות כיפה אורי פולק 23/02/11 00:00 יט באדר א'

רבנים למען קצב
אמיר גלעד -cc-by-sa, צילום: אמיר גלעד -cc-by-sa

תמיכה מפתיעה לנשיא לשעבר, משה קצב, אשר הורשע באונס: עשרות רבנים מהציונות הדתית ובהם ראשי ישיבות, רבני יישובים ומחנכים, שיגרו היום (ד) מכתב תמיכה למשה קצב, בו הם מחזקים את ידיו חרף ההתקפה הציבורית נגדו. חלקים מהמכתב פורסמו הערב לראשונה באתר ynet.


"לכבוד נשיאה לשעבר של מדינתנו, אל תירא ואל תחת, כי האמת תורה דרכה, וגם אם תתמהמה, בוא תבוא, וייכלמו כל רודפי שקר. חזק ואמץ על עמידתך הבלתי מתפשרת על האמת - מראש עד סוף", כותבים הרבנים במכתבם. לטענתם "כל העם היושב בציון נאנח ונאנק תחת עול המדיה המרעיל את חיינו, מצפה להשבת הטהרה לחיינו הציבוריים, ומייחל ליום שיוסר העוול ויאיר אור האמת והצדק - ואז רבים רבים יגאלו וישמחו איתך".

בין הרבנים החתומים על המכתב ניתן למצוא את הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת "עטרת כהנים", הרב צבי טאו, נשיא ישיבת הר המור והרב משה הגר, יו"ר איגוד המכינות הקדם-צבאיות. הרב אבינר סירב להתייחס היום אל המכתב, באומרו כי "מדובר במכתב פרטי" שאין לו מקום לעיסוק ציבורי.

כפי שנחשף לראשונה בכיפה, לאחר הרשעת קצב בבית המשפט המחוזי בתל אביב, טען הרב שלמה אבינר כי הנשיא לשעבר - זכאי. בשיחה עם מערכת כיפה טען אז הרב אבינר כי מקריאת החומר ומבדיקת הראיות במשפטו של קצב, כפי שהובאו בפניו, הערכתו האישית היא שהנשיא השמיני - זכאי בדין.

"המשפט הזה הוא טעות", הסביר הרב אבינר, "השופטים הרשיעו אותו בסעיפים המתבססים על דברים שאינם נכונים". הרב אבינר מציין כי לא מדובר בכשל מהותי במערכת המשפטית בישראל, אלא בטעות שחלה בדינו של קצב, טעות שאולי תבוא לידי תיקון בערעור שיגיש הנשיא לשעבר.