הנשים הולכות לכנס? סניף הבית היהודי בירושלים יקיים ישיבה בקבר דוד באותה שעה

סניף הבית היהודי בירושלים יקיים ישיבה מיוחדת כשבאותה השעה יתקיים הכנס הראשון של פורום הנשים ו-150 הנשים של הסניף יאלצו להחליט על מה לוותר. הדרת נשים או בחירה חופשית? תחליטו אתם

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 22/05/14 10:12 כב באייר התשעד

הנשים הולכות לכנס? סניף הבית היהודי בירושלים יקיים ישיבה בקבר דוד באותה שעה
יחצ, צילום: יחצ

הערב (ה') יתקיים הכנס הראשון של פורום הנשים של הבית היהודי במרכז בגין בירושלים. למקום צפויות להגיע מאות נשים מכל רחבי הארץ. בין היתר צפויה המועמדת לנשיאות, שופטת בית המשפט העליון בדימוס דליה דורנר להשתתף בכנס אשר יתחיל בשעה 17:30 וימשיך אל תוך הערב.

בעוד מאות נשים רוצות להגיע לאירוע, מסתבר כי סניף הבית היהודי בירושלים, בה כזכור מתקיים הכנס, יקיים בדיוק באותו הזמן ביקור בקבר דוד ותתקיים ישיבה במקום. בעוד שהביקור, אשר נעשה לקראת יום ירושלים וכן לטובת חיזוק קבר דוד, הינו מבורך, בפועל מאה וחמישים נשות הסניף הירושלמי יאלצו לבחור בין התייצבות בישיבה המיוחדת או בכנס הראשון והחגיגי של פורום הנשים בעירם. עם כן, תמוהה החלטת סניף הבית היהודי בירושלים על קיום הישיבה והחיזוק של המקום דווקא בזמן כנס הנשים.

יו"ר סניף הבית היהודי בירושלים מסר בתגובה כי המטרה היא חיזוק הנוכחות היהודית בקבר דוד ובהר ציון והסיבה לקיום האירוע הערב (ה') הינו טכני. "אם יש פורום נשים המפלגה נסגרת? יש פורום נשים במקביל ורוב הנשים יכלו לשם", אמר. "יש גם גברים במפלגה. חשבנו לחזק את המקום כי ביום ראשון המתחם סגור, ביום שני האפיפיור נמצא בירושלים ובימים לאחר מכן מצוין יום ירושלים. מדובר על ישיבה מיוחדת של הסניף לכבוד יום ירושלים ודווקא בהר ציון. גם פורום הנשים הוא מיוחד לנשים. הייתה לנו דילמה אך אמרתי לנשים ללכת לפורום. צריך לזכור שהציבור הדתי לאומי מורכב לא רק מנשים ואפשר לעשות דברים במקביל".