הנשיא ריבלין דחה את בקשת החנינה של אולמרט

נשימא המדינה דחה את הבקשה לחנינה של רה"מ לשעבר אהוד אולמרט בטענה כי גזר הדין כבר כלל את השיקולים של "נפילתו הקשה מאיגרא רמא לבירא עמיקתא". בקרוב יעמוד אולמרט בפני וועדת השחרורים שתדון בניכוי שליש ממאסרו

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/03/17 15:47 כט באדר התשעז

הנשיא ריבלין דחה את בקשת החנינה של אולמרט
פלאש 90, צילום: פלאש 90

נשימא המדינה, ראובן ריבלין דחה את בקשתו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, לחנינה.

בהודעה שנמסרה מבית הנשיא נכתב כי "בנימוקי הדחייה לשחרור לאלתר הבהיר הנשיא כי נסיבותיו הייחודיות של אולמרט אשר הובאו בבקשת החנינה, ובכללן נפילתו הקשה מאיגרא רמא לבירא עמיקתא וזכויותיו הרבות כמי שכיהן במהלך שנים ארוכות בתפקידים הרמים ביותר בישראל ותרם רבות למדינת ישראל ולביטחונה - עמדו לנגד עיני בית המשפט בטרם נגזר דינו".

עוד נמסר בהודעה: "סמכות החנינה של נשיא המדינה איננה ערכאת ערעור על בית המשפט ולפיכך, כאמור, לא נמצא מקום להיעתר לבקשה לחנינה בדרך של שחרור לאלתר ממאסר. עם זאת ציין הנשיא כי אולמרט צפוי לעמוד בפני ועדת השחרורים, אשר תדון בבקשתו לשחררו בעבור שני שלישים מתקופת מאסרו. במידה שתתקבל בקשתו לשחרור בתום שני שלישים מתקופת מאסרו, הרי שלאחר ששילם את חובו לחברה ועקב זכויותיו הרבות ישקול הנשיא בחיוב להעמיד את העונש על תקופת מאסרו זו".

אולמרט החל אולמרט לרצות עונש מאסר בן 27 חודשים בגין שוחד, קבלת דבר במרמה ושיבוש הליכי משפט. הוא אמור להשתחרר מהכלא בקיץ 2018.