המשטרה תשקול להתיר נוכחות מצומצמת של משתתפי ריקודגלים בשער האריות

בשנים האחרונות מונעת המשטרה את כניסת משתתפי ריקודגלים לשער הפרחים ושער האריות משיקולי בטיחות. בדיון בכנסת הודיעה כי ייתכן שתאשר לחלק מהמשתתפים להגיע לשער

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 12/05/14 18:51 יב באייר התשעד

המשטרה תשקול להתיר נוכחות מצומצמת של משתתפי ריקודגלים בשער האריות
Kobby Dagan / Shutterstock.com, צילום: Kobby Dagan / Shutterstock.com

המשטרה תבחן אפשרות לאשר כניסה של כמות מוגבלת של משתתפים בריקודגלים לאזור שער האריות ושער הפרחים, כך הוחלט בישיבת ועדת הפנים היום (ב'). שער האריות כזכור הינו השער בו פרצו הצנחנים לעיר העתיקה ועל כן מדובר במעמד סימבולי חשוב ביותר ביום העצמאות.

בדיון הלינו נציג עמותת "עם כלביא", המארגנת מזה כ- 25 שנה את ריקוד הדגלים המסורתי בכ"ח אייר בירושלים, כי המשטרה מונעת את כניסת המשתתפים באירוע לעיר העתיקה דרך שער הפרחים ושער האריות בשל שיקולי בטיחות ובשל הצורך לשמר נתיב מילוט.

נציג העמותה אף הדגישו כי הכניסה ביום ירושלים דרך שער האריות היא סמלית וחשובה שכן משחררי העיר העתיקה פרצו אליה דרך שער האריות. הם ביקשו כי המשטרה תתיר לפחות נציגות של 1000 רוקדים בשערי האריות והפרחים. באירוע כולו משתתפים כ- 60,000 איש.

בתגובה לדבריו אמר נציג המשטרה כי מדובר באירוע בו קיימות בעיות בטיחות קשות ונדרש נתיב מילוט, אך בעקבות בקשתה של יו"ר הועדה, מירי רגב, תבחן בשנית אפשרות למעבר של נציגות ריקוד הדגלים בשערים.

ח"כ תמר זנדברג שאלה את נציגי המשטרה האם קיבלה מידע על קריאות להסתה במהלך האירוע ומה נעשה על מנת למנוע אירועי הסתה. כמו כן תהתה האם הגבלת תנועה של אוכלוסייה ערבית היא מוצדקת.

ח"כ זבולון כלפה, מחה בתגובה על דבריה של ח"כ זנדברג ואמר כי לא שמע התנגדות של סיעת מרצ נגד סגירת הר הבית למבקרים יהודיים בחול המועד פסח.

בסיכום הדיון אמרה ח"כ מירי רגב כי בעיר העתיקה חייב להישמר מרקם החיים היהודי והמוסלמי וחייבים למנוע אלימות והסתה מכל הצדדים. "יהודים ומוסלמים חייבים לחיות בעירת העתיקה בכבוד, אחד עם השני", אמרה רגב.