"המשטרה נוקטת אפליה גזעית בעלייה להר הבית"

כך טוען "המטה למען ארץ ישראל", המאשים את מפקד מחוז ירושלים, ניסו שחם, באפליית יהודים בכניסה למתחם. "זו אפליה גזעית נגד יהודים חפים מפשע", טוענים במטה

חדשות כיפה אורי פולק 20/02/12 12:47 כז בשבט התשעב

"המשטרה נוקטת אפליה גזעית בעלייה להר הבית"
MichaelTyler-cc-by-sa, צילום: MichaelTyler-cc-by-sa

"המטה למען ארץ ישראל", הפועל למען עידוד וקידום עליית יהודים להר הבית, פנה השבוע לניצב ניסו שחם מפקד מחוז ירושלים, בדרישה כי יפסיק את "האפליה הגזעית" שנוקט שחם, לטענתם, נגד עליית יהודים להר הבית.

עו"ד אביעד ויסולי, ראש המטה, פנה לשחם בעקבות הוראת המשטרה על סגירת המתחם הקדוש לכניסת יהודים, בעקבות מודעה שפורסמה באתר האינטרנט 'הר הבית שלנו' וקראה לפעילי ימין לעלות להר ולדרוש את הרס המסגדים שעומדים עליו.

כפי שדווח בכיפה, במשטרה החליטו לסגור את מתחם הר הבית בעקבות חשש להפרות סדר, בשל כרוזים שהופצו לפני כשבוע באזור ירושלים הקוראים לבנות בהר הבית את בית המקדש, במקום המסגדים. עוד נאמר בכרוזים כי בכוונת המתפללים "להודות ולהלל את בורא עולם על שזכו להכניס עשרות חברי מרכז חדשים שעולים להר הבית לבקש על העתיד ולהתפלל לשלום עם ישראל, לביטול גזירת גירוש מגרון ושאר יישובי ארץ ישראל".

"העונש שהוטל על היהודים העולים אל הר הבית הוא אפליה גזענית נגד יהודים חפים מפשע. יתר על כן, למעשה השתמשת בכוחך השלטוני על מנת להפוך את הר הבית ל'שטח נקי מיהודים'", כתב ויסולי לשחם. לטענתו, אם פניית המטה לא תענה לאלתר, ישקול המטה פנייה לבית המשפט "הן ביחס לעבר והן כלפי העתיד, נגד משטרת ישראל ונגדך אישית".

ממשטרת מחוז ירושלים נמסר בתגובה כי "הר הבית משמש מקום תפילה ופולחן דתי. המשטרה לא תאפשר לשום גורם לעשות באתר זה שימוש פוליטי או להסית בו לגזענות, ותנקוט בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה למניעתם".