מחשש לפרובוקציה: הר הבית נסגר לכניסת יהודים

מודעות שקראו להקמת בית המקדש על הר הבית, הביאו את משטרת ירושלים להגביל את כניסת היהודים למתחם, ביניהם גם משה פייגלין וח"כ אורי אריאל. מטה פייגלין טוען: המודעות – פיקטיביות

חדשות כיפה אורי פולק 12/02/12 09:56 יט בשבט התשעב

מחשש לפרובוקציה: הר הבית נסגר לכניסת יהודים
אריאל הורוביץ, צילום: אריאל הורוביץ

משטרת ירושלים סגרה הבוקר (א') את הר הבית למבקרים יהודים, זאת בעקבות מודעות שפורסמו בסוף השבוע האחרון וקראו ל"טיהור הר הבית מאויבי ישראל", ומחשש להתלקחות המקום. כניסתם של מתפללים יהודים נמנעה החל משעות הבוקר, ביניהם גם פעיל הליכוד משה פייגלין וח"כ אורי אריאל, שניסו לעלות להר.

במשטרה חששו מהפרות סדר בעקבות כרוזים שהופצו ביממה האחרונה באזור ירושלים, עליהם חתום כביכול פייגלין, הקוראים לבנות בהר הבית את בית המקדש, במקום המסגדים. עוד נאמר בכרוזים כי בכוונת המתפללים "להודות ולהלל את בורא עולם על שזכו להכניס עשרות חברי מרכז חדשים שעולים להר הבית לבקש על העתיד ולהתפלל לשלום עם ישראל, לביטול גזירת גירוש מגרון ושאר יישובי ארץ ישראל".

פייגלין טוען, מנגד, כי המודעות שהופצו הינן מודעות פיקטיביות, שכלל לא הגיעו ממנו. "זו פרובוקציה מתוכננת היטב", נמסר לכיפה ממטה פייגלין, "אין ספק שחקירה משטרתית פשוטה תצליח לחשוף מי עומד מאחורי המודעה הזו".

גם ח"כ אריאל, שכאמור ניסה אף הוא לעלות להר הבית, הביע זעם על החלטת המשטרה. "אני דורש מהמשטרה לממש את הריבונות היהודית ולהפעיל את סמכותה החוקית על מנת לאפשר ליהודים לעלות להר הבית בבטחה ובאופן מיידי", אמר ח"כ אריאל לכיפה.

ההחלטה על סגירת המתחם למבקרים יהודים התקבלה הבוקר בהערכת מצב של פיקוד משטרת ירושלים, על ידי מפקד המחוז, ניצב ניסו שחם. ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה כי המשטרה "לא יאפשרו הסתה או שימוש פוליטי בהר הבית ורחבת הכותל, המשמשים כמקום תפילה ופולחן לכל הדתות, וינקטו בכל האמצעים למניעת פעילות כזאת".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן