הממשלה אישרה מינויו של הרב יצחק פרץ כראש מערך הגיור

חודשיים לאחר מינויו של הרב יצחק פרץ כראש מערך הגיור, אישרו הממשלה את המינוי באופן רשמי. המשמעות: הרב פרץ יוכל לאשר תעודות המרה לגרים ולאפשר להם להירשם לנישואין

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/10/14 14:24 כו בתשרי התשעה

הממשלה אישרה מינויו של הרב יצחק פרץ כראש מערך הגיור
נטעאל בנדל, צילום: נטעאל בנדל

חודשיים לאחר ההודעה של ועדת האיתור על מינויו של הרב יצחק פרץ כראש מערך הגיור, אישרו היום (ב') שרי הממשלה את המינוי באופן רשמי. מדובר בהליך טכני שהתעכב באופן ארוך במיוחד בעקבות החגים.

כזכור, לפני כחודש נחשף ב'כיפה' כי מכיוון שמינויו של הרב פרץ לא אושר בממשלה נוצר מצב בו לא היה במשרד לשירותי דת אדם שיכול היה לחתום על תעודות המרה לגרים.

כתבות נוספות בנושא:

אלפי מתגיירים בוחרים מדי שנה להצטרף לעם ישראל על ידי גיור ממלכתי באגף הגיור. בסוף ההליך הם מקבלים "תעודת המרה", שהיא תעודת הגיור הרשמית של מדינת ישראל, לפיה אדם הינו יהודי ורשאי להתחתן ברבנות ולהירשם כיהודי במרשם האוכלוסין.

מאז פרישתו של הרב דרוקמן, תיפקד מערך הגיור למעלה משנתיים ללא ראש מערך גיור ורק לפני חודשיים מונה הרב יצחק פרץ לתפקיד. מאז פרישתו של הרב דרוקמן, אחראי הרב פרץ מטעם הרב הראשי לחתום על תעודות ההמרה. עם זאת, בחודשים מאז בחירתו של הרב פרץ אין מי שיחתום על תעודות חדשות.

ההמתנה יוצרה עוגמת נפש רבה למתגיירים ולרוב יש לכך גם השלכות מעשיות. בעקבות פניית 'כיפה' דרש סגן השר לשירותי דת לפני החגים מהממשלה לאשר את המינוי של הרב פרץ על מנת לשים קץ לאונאת הגרים אך כאמור בשל החגים הממשלה התעכבה עם אישור המינוי עד עתה. "ועדת האיתור המליצה פה אחד לשר לשירותי דת על הרב יצחק פרץ כמועמד הראוי לכהן בתפקיד", נכתב בבקשה הרשמית שהונחה על שולחן הממשלה בידי הרב אלי בן דהן. “לרב יצחק פרץ היכרות וידע בתחום הגיור גם לאור העובדה ששימש גם כממלא מקומו של ראש מערך הגיור, לענין חתימה על תעודות המרה ועל מתן אישור לקיצור תקופות לימודי המועמדים לגיור ובעקבות עיסוקו בעריכת רשימת הדיינים העולמית לבירור יהדות. לאור המלצת ועדת האיתור ונוכח נתוני המועמד, מוגשת הצעה להחלטה זו לפיה, הממשלה תמנה את הרב יצחק פרץ לראש מערך הגיור הממלכתי".

היום (ב') כאמור אושר מינויו של הרב פרץ באופן רשמי בממשלה ועל כן הוא יוכל כעת לחתום על תעודות ההמרה ולשים קץ למצב העגמומי בו נמצאו הגרים עד עתה.