גורמים בכירים: הגיורים מעוכבים בגלל שיקולים פוליטיים

סערה במשרד לשירותי דת בעקבות מחדל הגיור. גורמים בכירים במשרד טוענים כי מועמדותו של הרב יצחק פרץ לא אושרה מטעמים פוליטיים. מנגד, מאשימים בכנסת את נציבות שירות המדינה בעיכוב

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/09/14 10:52 ו בתשרי התשעה

גורמים בכירים: הגיורים מעוכבים בגלל שיקולים פוליטיים
נטעאל בנדל, צילום: נטעאל בנדל

סערה בעקבות מחדל הגיור שנחשף ב'כיפה'. הבוקר (ג') פורסם כי כבר כחודש וחצי לא ניתנים למתגיירים החדשים תעודות המרה, התעודות המגדירות אותם יהודים באופן רשמי ומאפשרים להם להתחתן. הסיבה לעיכוב היא בגלל שמינויו של הרב יצחק פרץ כראש מערך הגיור לא אושרה באופן רשמי בישיבת הממשלה, ואין מי שיחתום על התעודות. בינתיים, גרים האמורים להתחתן בעתיד הקרוב חוששים כי לא יוכלו להתחתן בשל הפוליטיקה הפנים משרדית והביורוקרטיה במשרד לשירותי דת.

גורמים בכירים עמם שוחחנו חושפים תמונה מדאיגה של ההתנהלות בתוך המשרד לשירותי דת. בחודש האחרון, מספרים במשרד, אין מנהל לאגף הגיור, בעקבות פרישתו של מנהל האגף הקודם מולי יסלזון, והאגף נמצא בכאוס. בנוסף, מתברר כי באופן אבסורדי בעקבות מינויו של הרב פרץ לתפקיד ראש מערך הגיור, לאחר שבמשך שנתיים שימש כמחליפו של הרב חיים דרוקמן בתפקיד וחתם על תעודת ההמרה, לא מונה לו מחליף ומכיוון שהוא לא מונה באופן רשמי על ידי הממשלה אין מי שיחתום על הטפסים, דבר הגורם לסבל רב לגרים.

על פי אותם גורמים, מועמדותו של הרב פרץ, שמונה כראש מערך הגיור לפני קרוב לחודש, לא מאושרת מכיוון שגורמים פוליטיים מעוניינים למנות מנהל אגף גיור חדש בלי מעורבותו של הרב פרץ, המזוהה עם ש"ס ולכן למרות שעברו כבר שלוש ישיבות ממשלה, שמו של הרב פרץ לא הוגש לאישור. “הם לא רוצים שהרב פרץ יתערב ולכן הם דוחים את המינוי שלו", מספרים הגורמים.

מנגד, טוענים גורמים בכנסת המעורבים בנושא כי לא סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן הוא המעכב את המינוי, אלא נציבות שירות המדינה היא זו שמעכבת את מינויו של הרב פרץ לתפקיד. “הנציבות טרם העבירה את פרוטוקול הבחירה ברב פרץ ואת כל המסמכים הנוגעים לבחירתו. לאחר שיועברו המסמכים ניתן יהיה להעביר את שמו לאישור הממשלה", הם מספרים. עוד הם מסבירים כי העיכוב בגיורים נעשה מכיוון שמינוי של הרב פרץ כממלא מקום הסתיימה והנציבות אינה רוצה להאריך את מינויו אלא להביא מינוי קבע.

בינתיים, לא ברור מתי יבחר בפועל מנהל חדש לאגף הגיור שיסיים את הסאגה ויאפשר לגרים לקבל תעודת המרה. גורמים במשרד טוענים כי ההחלטה תתקיים מיד לאחר יום סוכות. לדבריהם התקיים מכרז פנימי שנוהל על ידי נציבות שירות המדינה, ותהליך בדיקת המועמדים, חמישה במספרם, על ידי הנציבות אורך זמן ומסתיים בימים אלה.

מהמשרד לשירותי דת, מנציגות שירות המדינה ומסגן שר הדתות לא התקבלו תגובות עד רגע פרסום הידיעה