עמותת עיתים לבנט: מנה במיידי אחראי זמני להנפקת תעודות המרה למתגיירים

עורכת הדין אסתר ביסוור, שיגרה מכתב לשר הדתות בו היא דורשת למנות במיידי אחראי להנפקת תעודות המרה למתגיירים. "לא יעלה על הדעת שמתגיירים יאלצו להמתין תקופת זמן נוספת"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 06/10/14 10:58 יב בתשרי התשעה

עמותת עיתים לבנט: מנה במיידי אחראי זמני להנפקת תעודות המרה למתגיירים
נטעאל בנדל, צילום: נטעאל בנדל

בעקבות הפרסום ב'כיפה', דורשים בעמותת עיתים משר הדתות נפתלי בנט למנות באופן מיידי וללא עיכוב אחראי שיוכל להנפיק תעודות המרה למתגיירים ולסיים את אונאת הגר המתקיימת בחסות המשרד לשירותי דת בזה חודש וחצי.

כזכור, בשבוע שעבר פורסם ב'כיפה' כי כבר חודש וחצי אין הנפקת תעודות המרה, השלב האחרון בגיור, שמוכיח בפועל שמתגיירים הינם יהודיים ויכולים להתחתן. הסיבה לעיכוב: מינוי ראש מערך הגיור הרב יצחק פרץ לא אושר בממשלה, ועד אישורו אין מי שיחתום על הטפסים. בפועל, המשמעות כלפי מתגיירים אשר מעוניינים להתחתן הוא שאין ביכולתם לעשות כן כי אינם יכולים להירשם ברבנות.

בעקבות הפרסום, הניח סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן על שולחן הממשלה בקשה למינוי הרב פרץ כראש מערך הגיור והדבר אמור לדון בישיבת הממשלה הקרובה. עם זאת, בעקבות החגים דבר זה מתעכב ובינתיים הגיורים סובלים.

במכתב ששלחה ערב יום כיפור עורכת הדין אסתר ביסוור מהמחלקה למדיניות ציבורית ומשפטית בעמותת עיתים, היא דורשת מבנט למנות באופן מיידי וללא עיכובים אחראי ממשרדו שיוכל להנפיק תעודות למתגיירים. “לא יעלה על הדעת כי מתגיירים שעברו במשך חודשים את הליך הגיור ייאלצו להמתין תקופת זמן נוספת על מנת לקבל את ההכרה הרשמית ליהדותם", היא כותבת. “אפשרו לגרי צדק אלו לסיים את הליך הגיור בכבוד ולהצטרף לבני עמם".

לדבריה, סעיף 2 בחוק העברת סמכויות קובע כי הסמכויות והתפקידים שהתייחדו לממונה על המחוז בפקודת העדה הדתית (המרה) יהיו נתונים לאדם שימנה לכך השר הממונה על ביצוע אותה פקודה מבין עובדי משרדו והוא יבוא במקומו לכל עניין שבפקודה, לשון החוק. “כלומר", כותבת ביסוור. “לשר לשירות דת עומדת הסמכות למנות כל אדם מבין עובדי משרדו לשמש בתפקיד ממונה על המחוז לפי פקודה זו ולהנפיק את תעודות ההמרה".

"אנו מפצירים בכם לתקן את העוול ולמנות באופן מיידי אדם אחר לתפקיד הממונה על המחוז עד למינויו הרשמי של הרב פרץ על מנת שינפיק את תעודות ההמרה", מסכמת ביסוור בשם עמותת עיתים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן