המחבל שהתנקש ביהודה גליק נורה למוות במזרח ירושלים

אסיר פלסטיני משוחרר נורה הבוקר (ה') על ידי כוחות משטרה ושב"כ בשכונת אבו טור במזרח ירושלים. מדובר במחבל החשוד בניסיון ההתנקשות ביהודה גליק. מצבו של גליק קשה, אך יציב

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/10/14 07:57 ו בחשון התשעה

המחבל שהתנקש ביהודה גליק נורה למוות במזרח ירושלים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

מועתז חיג'אזי, החשוד בניסיון ההתנקשות בפעיל הר הבית יהודה גליק אתמול בכניסה למרכז מורשת בגין בירושלים, נורה הבוקר (ה') למוות על ידי כוחות משטרה שב"כ בשכונת אבו טור בירושלים.

אחרי חיג'אזי, נערך מאז אתמול בערב מצוד, לאחר שעל פי החשד ירה בגליק, פצע אותו באורח קשה ונמלט מהמקום באמצעות אופנוע. בכל רחבי ירושלים הוקמו מחסומים וכוחות משטרה ושב"כ סרקו אחר הרוצח, וכפי הנראה חיסלו אותו הבוקר. המשטרה הודיעו לפני זמן קצר כי חיסלו את החשוד בירי, כך שכנראה אכן מדובר בחיג'אזי שביצע את ההתנקשות.

החיסול נעשה בעת ניסיון מעצר של היורה מצד כוחות ימ"מ באבו טור, לאחר שחיג'אזי פתח באש לעבר הכוחות. מהשב"כ נמסר "בפעילות מאומצת ומהירה של שב"כ, בשיתוף ימ"מ ומשטרת ירושלים, אותר חשוד במעשה, פלסטיני בן 32 מאבו טור. במהלך ניסיון המעצר פתח החשוד באש לעבר הכוחות מנשק שהיה ברשותו. הכח הגיב בירי במהלכו נהרג החשוד".

אתמול בערב (ד') בסיום כנס נאמני הר הבית במרכז מורשת בגין, ניגש אדם לבוש שחורים אל פעיל הר הבית יהודה גליק שיזם את הכנס, שאל אותו האם הוא אכן יהודה גליק וכשהאחרון ענה בחיוב, שלף האדם אקדח וירה בגליק שלוש פעמים. לאחר מכן נמלט היורה באופנוע. גליק הובל במצב קשה לבית החולים שערי צדק בבירה שם הוכנס לחדר ניתוח.

שי מלכה, דוברו של ח"כ משה פייגלין, סיפר על רגע הירי: "עמדתי לידו. הכנס נגמר והוא יצא להעמיס רכב. ליד חיכה אופנוען פלסטיני לבוש שחורים. ראיתי את האקדח שלו וצעקתי לבחורה שאיתי 'רוצי, תברחי'. התחלנו לרוץ. הפלסטיני אמר אמר לו: 'מצטער, אני חייב לעשות את זה', וירה בו".

הבוקר מודיעים בשערי צדק כי מצבו של גליק מוסיף להיות קשה אך יציב. גליק יעבור הבוקר בדיקת הדמיה לבחינת היקף הפגיעות. אתמול בערב אמר מנהל בית החולים שערי צדק פרופסור יונתן הלוי כי "יהודה גליק נמצא בחדר ניתוח עם פציעות בחזה ובבטן. מנהל המחלקה הכירורגית ורופא בכיר מנתחים אותו. מצבו כרגע יציב ואנחנו מקווים לטוב".

"הוא איבד דם, גם לתוך חלל בית החזה וגם לתוך חלל הבטן. השיחה עם הכירורגים בתוך חדר הניתוח היא מעודדת בשלב הזה. נשקפת סכנה לחייו, מצבו טוב יותר מכאשר הוא הגיע אלינו", אמר הלוי.

אביו של גליק, פרופסור שמעון גליק, דיקן בית הספר לרפואה באוניברסיטת בן גוריון אמר בבית החולים האשים את המשטרה בהתעללות בבנו. בבית החולים אמר "הוא מאוים ימים רבים. לצערנו הרב במקום להגן עליו המשטרה התעללה בו. מאשימים אותו בכל מיני דברים כי לא רוצים שיהיה בהר הבית".

"האיש הזה הוא איש שלום שאפילו לא צועק. הוא מתיידד עם ערבים ונוצרים. הוא לוחם על זכויות יהודים לעלות להר. מגיעה לו הגנה והוא לא קיבל אותה לצערי. הייתה עלילת דם נגדו".

במרכז מורשת בגין, שם נפצע גליק, התקיים אירוע של נאמני הר הבית תחת הכותרת 'ישראל חוזרת להר הבית'. במקום התאספו פעילים רבים ולמקום הגיע גם סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן וחברי הכנסת משה פייגלין ומירי רגב. רק יממה לפני הכנס אמר גליק כי הר הבית הוא הסוגיה החשובה ביותר על סדר יומה של מדינת ישראל. “אנחנו מזהים היום שהמוסלמים מכריזים מלחמה על הר הבית ומדינת ישראל פוחדת לומר שהר הבית שלנו, לכן אנחנו יוצאים בקריאה לחזור להר הבית".

הבוקר (ה') נרשמת מתיחות בירושלים כולה וכוחות משטרה רבים פרוסים בעיר על מנת למנוע התפרעויות. אמש (ד) הודיע השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ כי לראשונה מאז שנת 2000 ייסגר הר הבית לכל הבאים, יהודים וערבים כאחד, על מנת למנוע אירועים אלימים. פעילי הר הבית זועמים על המהלך וקוראים לעלות להר בכל זאת. מספר אישי ציבור מתכוונים להגיע לשער המוגרבים היום במחאה על ניסיון ההתנקשות בגליק, ביניהם גם חבר הכנסת משה פייגלין.

פעיל הר הבית ארנון סגל פרסם הבוקר (ה') תמונה בה נראים ש'חים ערביים כשהם מתפללים בהר הבית וטען כי בניגוד להודעה לערבים מותר להיכנס להר. "מתברר שהר הבית סגור כרגיל רק ליהודים, כי מוסלמים דווקא נמצאים שם. בואו נודה בעדינות שאיש איננו נופל מהכסא מהגילוי שהשר לבטחון פנים משקר", כתב סגל בפרופיל הפייסבוק שלו.