המדינה העבירה לתושבי עמונה מתווה מלא להעתקת היישוב

הקמה זריזה של מבנים ניידים, בקשה נוספת לדחייה של מועד הפינוי ומציאת חלופות דיור בעפרה למקרה הצורך, אלה חלק מעיקרי המתווה שהוצג אמש לתושבי עמונה. הבוקר יתכנס היישוב לקבלת החלטה משותפת

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 14/12/16 08:45 יד בכסלו התשעז

המדינה העבירה לתושבי עמונה מתווה מלא להעתקת היישוב
דוברות מטה המאבק עמונה, צילום: דוברות מטה המאבק עמונה

תושבי עמונה קיבלו מהממשלה במהלך הלילה את מתווה העתקת היישוב במסמך מפורט לפיו יוקמו מבנים ניידים בחלקות הסמוכות לעמונה, המדינה תבקש דחייה של 30 יום בביצוע הפינוי ותדאג לפתרונות דיור זמניים לתושבי עמונה ביישוב עפרה הסמוך, במקרה וחלופות הדיור בחלקות הסמוכות לעמונה לא יהיו מוכנות בזמן.

באחת החלקות ששטחה 6 דונם יוקמו 11 מבנים ניידים, כך על פי המתווה, החלקה תוקצה לרשותה של המועצה האזורית מטה בנימין למשך שנתיים באופן מיידי. הכשרת השטח והקמת המבנים יארכו כחמישה שבועות.

בנוסף, המדינה תפעל להצבת 40 מבנים ניידים נוספים בחלקות הסמוכות, זאת באמצעות עקרון "פירוק שיתוף" המאפשר לחלק חלקות על פי בעלות ולהשתמש בחלקים המוגדרים כקרקעות נטושות על פי צורך, כיוון שרוב הבעלות על החלקות היא בגדר נכסים נטושים הדבר מתאפשר בחלקות המדוברות.

"לאחר שיובהר- בסיומם של תהליכים אלו- היקף השטח הנמצא בחזקת הממונה, יבחנו הגורמים המקצועיים, אם ניתן מבחינה תכנונית, להקים התיישבות ארוכת טווח במקום ובהתאם לכך יבחן היועץ המשפטי לממשלה אם ניתן לאשר זאת מבחינה משפטית" כך נכתב במתווה שהוגש לתושבים ופורסם על ידי כתב חדשות ערוץ 2, עופר חדד.

תושבי עמונה טרם מסרו את החלטתם בנוגע לקבלת המתווה, היישוב כולו יתכנס הבוקר לדיון בנושא וקבלת החלטה משותפת. בהודעה שיצאה ממטה המאבק נכתב כי "הבוקר בשעה 9:00 תושבי עמונה יתכנסו כדי להכריע האם לחתום על המתווה החדש שהוצע. התושבים ידונו, יקיימו הצבעה ומיד לאחריה תתקיים מסיבת עיתונאים ביישוב".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן