הכתבות הנקראות בכיפה- תשע"ו

מי נכנס למצעד פעמיים? איזה מתכונים הכי אהבתם? מה סקרן אתכם? מה גרם לכם לשתף פעולה? סיכום מערכת כיפה לשנה החולפת- תשע"ו

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/10/16 23:14 כח באלול התשעו

הכתבות הנקראות בכיפה- תשע"ו
shutterstock, צילום: shutterstock

סוטים מהנושא המרכזי- הרב יגאל לוינשטיין תפס השנה שני מקומות בכתבות הנקראות של תשע"ו. הראשונה, היא כמובן השיחה שנתן בפני 700 רבנים בכנס "ציון וירושלים" ועסק בהשפעת הרפורמה על זהותה היהודית של מדינת ישראל. רגע אחרי שהסרטון הופץ כבר אף אחד לא הקשיב למה שהרב יגאל אמר מלבד מילה אחת שכוונה ללהט"ב. נדמה שלא היה אדם אחד במדינת ישראל שלא אמר מה דעתו על ההתבטאות.

הידיעה השנייה היא כמובן הידיעה על אירוסיו לשרה קליין, אלמנתו של רועי קליין הי"ד שנפל במלחמת לבנון השנייה והה גם תלמידו של הרב לוינשטיין.

(צילום: צילום מסך)

מתחשבים ברגשות- במהלך אירוע יום כיף שנערך לעובדי 'המלך דוד' התבקשו נגני הלהקה חובשי הכיפה להסיר את כיפותיהם ולהחביא את הציצית כדי לא לפגוע בעובדים הערבים. הלהקה אומנם טרחה והכינה קטעים של אום כול תום, פאריד אל אטרש ואפילו ביצוע ייחודי של 'אימג'ן' עם כלי העוּד אבל זה לא עזר. טלפון למנהל הלהקה ביקש מהם להסתיר סממנים יהודים כדי לא ללפגוע ברגשות צוות המלון.

(צילום: יחצ)

תרגום בגוף - ד"ר חנה קטן, התראיינה לעיתון "לאשה" על ספרה החדש שעוסק בעניינים שבינו לבינה. הכתבת הבטיחה לתמלל בדיוק את המושגים שבהם ד"ר קטן השתמשה אבל בכתבה שפורסמה נחרדה קטן לגלות ש'חיי אישות' הפכו ל'חיי מין' ומילים נוספות קיבלו פרשנות לשפת היום יום. לדבריה "היא לא ישנה כל הלילה" אחרי שקראה את הכתבה.

(צילום: יחצ)

המגזר צועד על קיבתו- המתכונים הכי אהובים בשנה האחרונה היו: חמין חיטה, מרק על הגז וגם: סלט חסה אגוזים וגבינה כחולה.

(צילום: shutterstock)

מוטב מאוחר- 24 שנים לאחר המחאה של קייסים של העדה האתיופית להשוואת שכרם לשכר הרבנים בישראל קובע פסק דין: הם הופלו במשך שנים ויפוצו רטרואקטיבית במאות אלפי שקלים. פסק הדין הגיע אחרי כל כך הרבה זמן שחלק מהקייסים נפטרו עם השנים ובפסק הדין מופיעים השמות של נשותיהם.

(צילום: Boris Diakovsky/shutterstock.)

בנות באולפנות מכורות לפורנו" כך קבעה דפנה פלר, עובדת סוציאלית ומנחה לחינוך מיני, בכנס שעסק בחינוך למיניות בריאה במדרשה באוניברסיטת בר אילן. "נערות רבות מספרות לי את זה. יש בנות שאמרו לי שיש להן חבר והן צופות בפורנו. מכיוון שהפורנו הוא עיוות של המציאות ומוצג כמעין מדריך למיניות, חלקן אומרות לי שהן הפסיקו להימשך לחבר".

(צילום: shutterstock)

לאחר ההתבטאות של הרב יגאל לוינשטיין על הלהט"ב, גם הרב מרדכי שטרנברג, ראש ישיבת הר המור שממעט באופן כמעט מוחלט להתראיין לתקשורת הסכימו לענות לשאלות 'כיפה' והתייחסו לסוגיות כמו מדוע 'הר המור' מתנזרת מהשיח התקשורתי, המשבר מול הצבא ומה צריך לעשות החייל בשטח, היחס למצעד הגאווה ומה ההבדל בין זוג חילוני לזוג חד מיני

(צילום: באדיבות המצלם)

"זה תמיד אהבה" - ההצבעה אומנם נגמרה אבל אתם מוזמנים להיכנס ולהקשיב לשירי אהבה שיצרו גולשי כיפה במסגרת אתר 'ביכורים'

(צילום: boss007)

שיימינג ברשות התורה- באופן יוצא דופן ואפילו די מקורי יש לומר, החליטו בבית הדין הרבני לתת פרשנות עכשווית לנידוי סרבן גט והורו לפרסם את תמונתו בכל אתר ואתר. הגולשים ברשתות החברתיות שיתפו פעולה ותמונתו של עודד גז הציפה את הרשת. מאז הוא הספיק לברוח לחו"ל ולהיתפס אבל המקרה שלו הוא בהחלט אבן דרך במאבק נגד סרבני הגט.

(צילום: דוברות בתי הדין)

הנחת סלב- מספר ימים לאחר חג הפסח בישרה התקשורת כי הזמרת רוני דלומי התחתנה עם בחיר ליבה. איך זה יכול להיות שהיא התחתנה בספירת העומר, אתם שואלים? גם אנחנו.

(צילום: Reut I2087-cc-by-sa)

ללא תקנה- אחרי כמה ימים, כשתושבי גוש עציון נבוכים מהסיפור של רועי שרון בערוץ 10 על הסכם השתיקה והפיצוי של דוידי פרל מול מישהי שהתלוננה עליו בפני פורום תקנה. שעה וחצי לפני שבת שולח פרל, ששתק מרגע שנחשפה הפרשה, הודעה לחברי המליאה ואומר: לא היו דברים מעולם. הסכמתי לשלם כדי לא לפגוע במשפחתי.

(צילום: יחצ)

'מחיר' ההתנחלות- היום אולי ברור לכולם שהעלייה לסבסטיה הייתה רק הצעד הראשון בדרך להתיישבות ביהודה ושומרון ולמאות האלפים שמתגוררים שם כיום. אבל בעליה עצמה, מסתבר, היו כאלה שהיו הרבה יותר ספקניים לגבי הצלחת המהלך וחשיבותו. 40 שנים אחרי, הרב שמואל יניב מספר ל'כיפה' כיצד פוטר ממשרתו כר"מ במדרשיה לאחר שדרבן את תלמידיו לעלות לסבסטיה בניגוד לעמדת הישיבה

(צילום: ד"ר דניאל גוטליב)