היועמ"ש מנדלבליט: לא תהיה הסדרה. לחזור לבחון העתקה

לאור הערכתו של היועמ"ש כי חוק ההסדרה לא יעבור בבג"ץ, מציע מנדלבליט לבחון את האפשרות לבצע העתקה לקרקע הצמודה לישוב. אביחי בוארון: "אנו לא מכירים את הפרטים, מבחינתנו רק פיתרון הסדרה בא בחשבון"

חדשות כיפה משה ויסטוך 18/07/16 13:20 יב בתמוז התשעו

היועמ"ש מנדלבליט: לא תהיה הסדרה. לחזור לבחון העתקה
Emil Salman, צילום: Emil Salman

אמש קבע היועמ"ש, אביחי מנדלבליט, כי חוק ההסדרה, אותו ניסו לקדם ח"כים שונים וכמה שרים באמצעות ועדת השרים לחקיקה, אינו יעמוד במבחן בג"ץ, על כן החליט ראש הממשלה נתניהו לדחות את הדיון בחוק בשבוע.
כעת מציע מנדלבליט להכשיר קרקע הצמודה לעמונה ולהעביר אליה את הישוב, ההצעה עלתה בדיון בישיבת ראשי הקואלציה בה הוא נטל חלק.
ע"פ מנדלבליט, הקרקע הצמודה נחשבת לנכס נפקדים מה שיאפשר את העתקת הישוב ללא צורך בחקיקה ובהגנה על המהלך בבג"ץ, החוק מתיר להעביר קרקע שכזו לחזקת המדינה כשבמידה ובעליו החוקיים של הקרקע ימצאו בעתיד ניתן יהיה להגיע עימו להסדר ופיצוי כספי.
עד כה התנגדו תושבי עמונה למהלך העתקה וכעת מקווים בסביבתו של היועמ"ש כי צמידות הקרקע המדוברת לעמונה תסלול את הדרך למציאת הפתרון בהקדם.

אביחי בוארון, יו"ר מטה המאבק בעמונה, הגיב ליוזמה המתגבשת ואמר ל'כיפה' כי במטה המאבק לא מכירים את פרטי הצעת היועמ"ש וכי מבחינתם "פיתרון ההסדרה הוא היחיד שבא בחשבון", בוארון גם הוסיף שהם מקבלים תמיכה גדולה מחלקים נרחבים במערכת הפוליטית אך הדיאלוג עם המערכת המשפטית רופף ואינו רציף.

(צילום: דוברות)