הונחה אבן הפינה לישיבת ההסדר בטפחות

הרב יונתן זאקס, רבה הראשי היוצא של אנגליה, אמר בטקס החגיגי כי "אין שמחה גדולה מבניין בית מדרש חזק, השמחה הזו היא הנשק האמיתי שלנו נגד אויבינו"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 11/02/13 17:25 א באדר התשעג

הונחה אבן הפינה לישיבת ההסדר בטפחות
יגאל סליידר, צילום: יגאל סליידר

מאות בני אדם השתתפו היום (ב‘) בהנחת אבן הפינה של בית המדרש בישיבת ההסדר בטפחות שבגליל. הפרויקט להקמת בית המדרש במקום התאפשר הודות לתרומות מאנגליה. באירוע נכחו תלמידי הישיבה ובוגרים, אורחים, תורמים ומשלחת של כ-30 איש מאנגליה, שהגיעו יחד עם הרב הראשי של בריטניה, הלורד יונתן זאקס, אשר מתארח השבוע בישראל ופורש בימים אלה מתפקידו לאחר 20 שנה.

("אין שמחה גדולה מזו". הטקס, היום. צילום: יגאל סליידר)

ישיבת ההסדר בטפחות הוקמה לפני כעשור בשיתוף הסוכנות היהודית והמועצה האזורית מרום הגליל, במטרה לבנות מסגרת ייחודית לבוגרי ישיבות ותיכונים מאזורי הפריפריה וחיזוק יישובי מרום הגליל. כיום לומדים בישיבה כ-110 בחורים אשר משלבים שירות צבאי ביחידות קרביות יחד עם לימודים תורניים בישיבה ופעילות קהילתית רחבת היקף.

"באנו מאנגליה מהקור רק כדי לראות ולהרגיש את השמחה הזאת“, אמר הרב זאקס באירוע, ”אין לך שמחה גדולה מבניין בית מדרש חדש. הנשק שלנו נגד אויבינו הוא שמחה. עם שיכול לשמוח זה עם של חיי נצח“.

ראש הישיבה, הרב אייל גריינר, אמר כי "אנו עומדים היום בפתחו של עידן חדש לישיבת ההסדר טפחות ולגליל כולו. במקום הזה עומד להיבנות קמפוס שיהווה מגדל אור לכל תושבי האזור. מגדל אור של אמונה של תקווה לעתיד טוב יותר, מגדל אור של סבלנות וכבוד הדדיים של עזרה לזולת ושל אמונה בטוב שבבני האדם, מגדל אור של אמונה ושל לימוד תורה. כל זה לא יכול היה לקרות בלעדי תושבי הישוב טפחות היקרים שנתנו את אדמתם".