ההישג של בנט: תיבדק השוואת כל חוקי העבודה ביהודה ושומרון

נתניהו החליט שלא להעלות להצבעה את הצעת החוק של סטרוק להחלת חוק עבודת נשים ביו"ש, אך הוחלט כי משרדי הביטחון והמשפטים ימפו את כל חוקי העבודה במטרה להשוותם לאלו החלים במדינת ישראל

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 01/09/13 14:56 כו באלול התשעג

ההישג של בנט: תיבדק השוואת כל חוקי העבודה ביהודה ושומרון

הישג לבנט בישיבת הממשלה: שרי הממשלה מהצד השמאלי התכוונו להתנגד היום (א‘) בישיבת הממשלה להצעת החוק של ח"כ אורית סטרוק (הבית היהודי) להחלת חוק עבודת נשים ביו"ש.

אלא שלאור דבריו של יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, המגמה התהפכה. לפני ישיבת הממשלה, היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ביקש מראש הממשלה בנימין נתניהו לא להעלות את הנושא להצבעה, תוך התחייבות שעד 13 באוקטובר - ישיבת הממשלה לפני חזרת הכנסת מהפגרה - הוא ימצא פתרון באמצעות צו להחלת חוק עבודת נשים ביו"ש.

נתניהו העלה את הנושא לדיון ואת הצעת וינשטיין, ומרבית שרי הממשלה התבטאו בעניין. בנט הסביר שאין כאן רצון להיטיב עם נשות יו"ש אלא להשוות את תנאיהן, כולל את תנאיהן של נשים פלסטיניות. "המון שנים אף אחד לא נקף אצבע בעניין", אמר בנט בישיבת הממשלה. "אם כל כך אכפת לכם מזכויות אדם בוא נתקן את כל החוקים המפלים זכויות אדם. עד שלא ייסגרו הפערים, בואו נבטל את החוקים ביו"ש".

"אני מוכן לפשרה שהציע ראש המשלה בתנאי שמשרד המשפטים והביטחון ייקחו על עצמם למפות את כל הפערים בחוקי עבודה", הוסיף בנט, "לא צריכים לטפל רק באסונות נקודתיים, צריך לטפל לעומק בכל הסוגייה, ותוך ארבעה חודשים צריך להביא לממשלה הצעה להשוות את כל וקי העבודה שחלים במדינת ישראל ליו"ש".

הממשלה הצביעה על שתי ההצעות כמקשה אחת והוחלט כי עד 13 באוקטובר היועמ"ש ימצא פתרון נקודתי לחוק עבודת נשים ובתוך ארבעה חודשים משרדי הביטחון והמשפטים ימפו את כל חוקי העבודה במטרה להשוותם לאלו החלים במדינת ישראל. "זו אבן הדרך הראשונה בדרך לסגור אפליה ארוכת שנים של הציבור ביו"ש", אמר בנט בסיום ישיבת הממשלה.

תוך כדי הדיון בנט אמר: "רבים ממתיישבי יו"ש מתגייסים ליחידות הקרביות ביותר, כדי להגן גם עלייך, ואלו שלא - הם מלווים את בניהם ונכדיהם לבקו"ם. האם כשצריך את התרומה שלהם, הם נחשבים חלק מהמדינה, אבל כשצריך לדאוג להם, או יותר נכון - להן, הן אזרחיות סוג ב'? אני קורא לך, אדוני ראש הממשלה, אל תיתן יד לחלקים בשמאל שמנסים בכל דרך לייצר דה-לגיטימציה ליהודי יו"ש, לפגוע תדמיתית בנורמאליות של החיים הישראליים בחבלי ארץ אלה, שאתה יודע עד כמה הם נורמאליים וצריכים להישאר נורמאליים".