הדרת דתיים בהרצליה: המירוץ העירוני - בשבת

רוב אירועי הספורט בהרצליה יתקיימו השנה בסופי השבוע, תוך מניעת השתתפותם של הדתיים בעיר. "מדובר בזלזול בציבור שמשלם מיסים, אבל לא יכול ליטול חלק בפעילות", מסביר חבר מועצת העיר

חדשות כיפה אורי פולק 08/01/12 09:34 יג בטבת התשעב

הדרת דתיים בהרצליה: המירוץ העירוני - בשבת
yrrek-cc-by-sa, צילום: yrrek-cc-by-sa

דתיים בעיר הביעו מחאה על כוונת העירייה לקיים גם השנה, כבשנה שעברה, את המירוץ העירוני בשבת. ראש עיריית הרצליה פרסמה את לוח האירועים השנתי לשנה זו, ולתושבים הדתיים התברר כי כלל אירועי הספורט נקבעו לסופי-השבוע, תוך הדרה בוטה שלהם מהפעילות.

תושבי העיר שפנו לעירייה בבקשה לבחון את הנושא מחדש, נענו כי זו הייתה החלטת המשטרה, אשר העדיפה לקיים את האירועים בשבתות, מטעמי אבטחה ושמירה על הסדר הציבורי. ואולם, במשטרה טענו כי תירוץ שכזה מעולם לא נמסר לעיריית הרצליה.

חבר מועצת העיר, ירון עולמי, פנה השבוע לראש העיר וטען כי קיום המירוץ הוא זלזול ברגשות התושבים הדתיים. "לא יעלה על הדעת שמשטרת תל אביב, ירושלים, חיפה, גבעתיים, כפר סבא, רעננה, הוד השרון ותחנות משטרה נוספות, יכולות לאפשר קיומם של מירוצים או מרתונים עירוניים בשטח הרשות ביום שישי, ורק בהרצליה אי אפשר. מדובר בזלזול בציבור שמשלם מסים, מממן את הפעילות, אבל לא יכול ליטול בה חלק", טען עולמי.

בעיריית הרצליה הסבירו כי "לצערנו, למרות רצון וכוונה לשנות את יום המירוץ, המשטרה אינה מאשרת קיומו ביום שישי, בשל בעיות תנועה ותחבורה. לכן יתקיים מירוץ הרצליה ביום שבת, 5 במאי. צעדת הרצליה 'הולכים קרוב, חושבים רחוק', תתקיים ביום שישי, 16 במרס".

ואולם, ממשטרת גלילות נמסר, חרף טענת העירייה, כי "אנחנו לא נתנו שום הנחיה בעניין, ולא דיברנו עם עיריית הרצליה על המירוץ השנה".

יצוין כי בשנה שעברה הסבירה גרמן כי בעירייה בחרו לקיים את אירועי הספורט בשבתות, מתוך כוונה לאפשר לכמה שיותר תושבים להשתתף בהם - ולא בשל אפליה מכוונת. "יום שבת נבחר בעיקר מפני שזה היום בו לא עובדים ולכן מספר המשתתפים הוא רב ביותר", היא הסבירה. "לאחרונה", היא מציינת, "הועלתה הצעה להוסיף את יום ראשון כיום חופש. אם ההצעה תתקבל ניתן יהיה לערוך את כל האירועים ביום ראשון ולשתף את כל התושבים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן