גם הדתיים בהרצליה רוצים להשתתף במרוץ

תושבים דתיים ומסורתיים בעיר מביעים מחאה על כך שאירועי הספורט העירוניים מתקיימים דווקא בשבתות. ראש העיר טוענת מנגד: האירועים בשבת – מפני שמדובר בחופש

חדשות כיפה אורי פולק 02/05/11 00:00 כח בניסן התשעא

גם הדתיים בהרצליה רוצים להשתתף במרוץ

תושבים דתיים ומסורתיים מהעיר הרצליה מביעים מחאה על כך שמרבית האירועים העירוניים בעיר מתקיימים דווקא בשבת. רק בחודש הקרוב יקיימו בעיר את המירוץ העירוני, מסע אופניים וטריאתלון לנשים - כולם יתקיימו בשבתות, תוך אפליה בוטה של ציבור שומרי השבת בעיר.

חבר מועצת העיר הרצליה, ירון עולמי, בחר לפנות בנושא לראש העיר, יעל גרמן, בטענה כי יש להנהיג בהרצליה דין דומה לכפי שנהוג בערים הגדולות. בתל אביב ובירושלים נוהגים זה שנים לקיים את המרוצים העירוניים בימי שישי ואך לאחרונה, ברעננה, קיימו מרוץ דומה בשישי ולא בשבת - בו השתתפו דתיים רבים.

"אני בהחלט מבין את הצורך לקיים את האירועים ביום המנוחה, אולם גם יום שישי יכול לבוא בחשבון ובכל מקרה צריך שהפגיעה בציבור הדתי והמסורתי תעמוד במבחן הסבירות, קרי שלפחות מדי פעם יערכו גם אירועים שלא בשבת", כתב עולמי לגרמן.

לדבריו, "יש לכך משמעות עירונית מהותית וכמובן ביטוי להבנה, סבלנות ושמירה על מרקם היחסים החשוב בין דתיים לחילוניים בעיר הרצליה. אני מבקש ממך להתערב ולדאוג לכך שלפחות חלק מאותם אירועים שציינתי יתקיימו ביום שישי או ביום אחר שאיננו שבת".

ראש עיריית הרצליה, יעל גרמן, טוענת כי לא מדובר באפליה מכוונת. "יום שבת נבחר בעיקר מפני שזה היום בו לא עובדים ולכן מספר המשתתפים הוא רב ביותר", היא מסבירה. "לאחרונה", היא מציינת, "הועלתה הצעה להוסיף את יום ראשון כיום חופש. אם ההצעה תתקבל ניתן יהיה לערוך את כל האירועים ביום ראשון ולשתף את כל התושבים".