הבעל טס לחלץ בנפאל, היישוב התגייס לעזרת משפחתו

ביישוב מורשת שמעו שנתי רגב יצא במסגרת יחידת חילוץ לנפאל, ונחלצו לעזרת אישתו. "אנחנו רגילים להקפצות, אך הצורך של היישוב להירתם מחמם את הלב"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 05/05/15 18:51 טז באייר התשעה

הבעל טס לחלץ בנפאל, היישוב התגייס לעזרת משפחתו
דובר צהל, צילום: דובר צהל

כבר שבוע שלם נמצא נתי רגב, בעלה של חן רגב, בנפאל במסגרת יחידת החילוץ פרסט, אחת מיחידות החילוץ שנשלחו מישראל לאחר רעידת האדמה שאירעה במקום, והקשר עם אישתו נדיר ביותר. בין היתר היה רגב בין מחלצי גופתו של אור אסרף ז"ל.

במהלך מרגש למדי, את המקום של נתי ממלאים מתברר, עד כמה שאפשר למלא, תושבי היישוב מורשת, היישוב הם מתגוררים, שנרתמו לטובת המשפחה ומפתיעים אותה שוב ושוב בארוחות, בעוגות ועוד.

"אנחנו רגילים להקפצות הללו, כי נתי מתנדב גם באיחוד הצלה ובמד"א ולא צריכים עזרה", מספרת חן רגב ל'כיפה', “אבל זה בהחלט מרגש ומחמם את הלב לראות את האהדה והדאגה".

חן מספרת כי חלק נכבד מחברי היישוב נרתמו לסיוע או סתם שואלים לשלומו של נתי מדי יום. “כולם מרגישים שהוא חלק מהם, סוג של משפחה גדולה. בסך הכל אין מבחינתנו קושי בהתמודדות כי אנחנו רגילים אבל הצורך של היישוב להרגיש חלק מאוד מחמם את הלב. כולם מרגישים כאילו שלחו מישהו בשמם לנפאל. יש כמעט כל יום הפתעות קטנות, נחמדות, עוגות, ארוחת ערב קלילה, הזמנה לשבת".

לדבריה נתי נמצא איתה בקשר, גם אם לא ביום יום, ומשתפת על ההתמודדות המשפחתית. “הסברתי לילדים שהוא בצד השני של העולם, שהלך לעשות משהו גדול. הם מבינים שאבא עושה משהו חשוב ושהם עם אימא".

בתחילה, היא מספרת, הייתה דאגה לשלומו, אך מאז יצר קשר הדאגה נרגעה. “עד שקיבלנו הודעה מהיחידה קצת דאגתי, אבל אם להודות על האמת במבצע צוק איתן דאגתי יותר. יש געגועים, אבל לא מעבר לכך. אני סומכת עליו במאת האחוזים, והשאיפה היא שעד שבת הם כבר יהיו בבית".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן