הבית היהודי לא יאפשר הכנסת משקיפים בעת ספירת הקלפיות

האם בנט יגרום לסאגת הפריימריז בליכוד לחזור על עצמה בפריימריז הבית היהודי? המפלגה הודיעה כי לא תאפשר הכנסת משקיפים בעת ספירת הקלפיות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 11/01/15 16:47 כ בטבת התשעה

הבית היהודי לא יאפשר הכנסת משקיפים בעת ספירת הקלפיות
ChameleonsEye / Shutterstock.com, צילום: ChameleonsEye / Shutterstock.com

הבית היהודי לא תאפשר הכנסת משקיפים בעת ספירת הקלפיות בפריימריז ביום רביעי, כך הודיעה המפלגה לנציגי המועמדים בתדרוך לקראת יום רביעי.

על פי הנהלים החדשים, שעלולים לגרור בעקבותיהם שידור חוזר של סאגת הפריימריז בליכוד, המועמדים לא יורשו להכניס משקיפים מטעם המועמדים לחדרים בהם יספרו הקלפיות, דבר שגרם לספירה מוטעת של קלפיות בפריימריז של הליכוד. בנוסף, הדבר עלול לגרום לניסיונות לטיוחים בקלפיות שונות, ולערעורים מצד מועמדים שלא יצליחו להיכנס למקומות ריאליים.

כזכור, לפני מעט יותר משבוע, לאחר ספירת הקלפיות בפריימריז הליכוד, עלו טענות על זיופים וטיוחים במקומות שונים. כך, נטען, שהיו יישובים בהם אדם אחד קיבל עשרות קולות, ולאחר ספירה נוספת, התגלה שאותו אדם לא קיבל קולות כלל. היום הגישה סגנית השר ציפי חוטובלי ערעור נגד מיקומה בפריימריז הליכוד בשל טעויות בספירת הקלפיות, והדבר עלול בהחלט לחזור על עצמו בשנית בפריימריז הבית היהודי ביום רביעי.

בנהלים שנחשפו היום עולה עוד כי אין למלא טפסי הצבעה מחוץ לקלפי והכנסתם, זאת על מנת למנוע רשימות חיסול שונות. בכירים בבית היהודי טענו כי נוהל זה אינו הוגן, שכן ישנם מבוגרים המעוניינים להצביע, ואינם יכולים לעשות זאת בלחץ זמן ובעמידה. בנוסף, נקבע כי ועדת קלפי תמנה 2 חברים, נתב ומאבטח ולא יהיה ניתן לתלות שילוט אלא במרחק 25 מטר מהקלפי.

עוד נקבע כי כל מתפקד יקבל שני טפסים למילוי: האחד לבחירת יו"ר המפלגה ולרשימה לכנסת, והשני לבחירת הנציג מטעם מרכז הבית היהודי - המיועד לחברי מרכז בלבד.

הבית היהודי לא הגיבו על הדברים עד פרסום הידיעה.