האזינו: הרב טאו בביקורת חריפה על ח"כ סמוטריץ': "גורמים להרס וחורבן"

"מזה אני מפחד.רק מכניס שמן למדורה יותר ועוד החלשה של עם ישראל". הרב טאו בביקורת חריפה על הצעתו של ח"כ סמוטריץ' מדגיש:"הביקורת היא בעד צה"ל. היא בדיקת חמץ בצה"ל"

חדשות כיפה משה מאירסדורף 26/03/17 21:55 כח באדר התשעז

האזינו: הרב טאו בביקורת חריפה על ח"כ סמוטריץ': "גורמים להרס וחורבן"
באדיבות המצלם, צילום: באדיבות המצלם

בסוף שבוע שעבר במאמר שכתב ח"כ בצלאל סמוטריץ בעיתון בשבע, העלה הח"כ הצעה להשהות את הגיוס של בני הישיבות למחזור גיוס אחד כדי להבהיר לצבא שאת יחסי הכוחות.

הדברים זכו לביקורת רבה מח"כים בבית היהודי כמו נפתלי בנט וח"כ מוטי יוגב ומח"כים מהשמאל. הערב מסתבר הביקורת מגיעה מנשיא ישיבת הר המור, הרב צבי טאו שהרבה בחודשים האחרונים להעביר ביקורת על צה"ל והתהליכים שקורים בו אבל ההצעה של ח"כ סמוטריץ' הייתה צעד אחד יותר מדי גם בשבילו.

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/32620175492.mp3[/embed]

בשיעור שהעביר אמר הרב: "אנחנו לא הולכים לגרום חוסר אמון וזה שהעם לא ירצה להתגייס. ברע, אין לי ספק, אסור להשתתף כמובן. אבל בצה"ל? צה"ל הוא טוב, צה"ל הוא מצוין, צה"ל לוחם, צה"ל מוסר את הנפש. אין בזה שום ספק וכל מה שאנחנו עושים הוא למען צה"ל".

"לא כמו פוליטיקאי אחד שפתח את פיו", אמר הרב טאו על ח"כ סמוטריץ', "חשב שהוא אומר דבר גדול, ואמר בימים אלו שאנחנו נפסיק להתגייס. אנחנו נראה להם, אנחנו נפסיק להתגייס".

"רבותיי, זה לא אנחנו, מזה אני מפחד". הדגיש הרב, "שפרובוקטורים או אנשים שיגידו דברים כאלה, ביזיונות כאלה שגורמים להרס וחורבן עוד יותר. זה רק יכניס עוד שמן למדורה ועוד החלשה של עם ישראל ושל מדינת ישראל ושל צה"ל".

הרב טאו הסביר בדבריו את ההבדל שבין ביקורת על צה"ל שנועדו לתקן לבין פעולות שיגרמו להרס: "לכן, אני אומר את זה בכוונה, כי אנשים רוצים להתנדב ולהפיץ את הנתונים הכל בשביל לבער את השלילה. אבל זה לא נגד צה"ל. זה בעד צה"ל, זה עבור צה"ל זה בדיקת חמץ בצה"ל. בדיקת חמץ כדי שיהיה לנו חירות ישראלית אמיתית. בשביל הרוח של ישראל, בשביל המוראל הפנימי של ישראל. לכן בעזרת ה' אנחנו נרים את קרנו של צה"ל, בעזרת ה' נהיה פועלים עם אל למען עם ישראל, למען מדינת ישראל למען צבא ישראל".

הרב סיים בקריאה לשומעיו לנהוג באחריות: "שהדברים יהיו ברורים כי אם זה יהיה נגד צה"ל, אנשים, כל מיני כוחות, שחושבים לרכב על הסוס הזה ולשנות את כיוונו בכלל. אז ינהג כל אחד באחריות וידע מה הוא עושה ולמען מה הוא עושה. ואם יש לו ספק שיברר וישאל".

ח"כ סמוטריץ' ביקש לא להגיב לדברים.