בבית היהודי דוחים את הצעת ח"כ סמוטריץ' להשהות התגייסות לצבא

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הציע להשהות את גיוס בני המכינות והישיבות במחזור גיוס אחד כדי להבהיר לצבא שהוא צריך את בני הציונות הדתית. בבית היהודי: "מתנגדת לכל סוג של סרבנות או רמז של סרבנות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/03/17 13:26 כה באדר התשעז

בבית היהודי דוחים את הצעת ח"כ סמוטריץ' להשהות התגייסות לצבא
אביטל טרקיאלטאוב, צילום: אביטל טרקיאלטאוב

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) עורר סערה כשהתייחס במאמר בעיתון "בשבע" שפורסם היום (חמישי) לסערה סביב פקודת השירות המשותף.

"צה"ל זקוק לשקט ולכוח אדם", קבע סמוטריץ', "אם הוא יבין שמול החשש מהטרור שיפעילו נגדו ארגוני המגדר ותומכיהם, גם אנחנו יודעים לייצר לו בלגן וכאב ראש - תיווצר משוואה אחרת. יותר מזה, אם הישיבות והמכינות ישאירו את תלמידיהן עוד כמה חודשים כדי לחזק את לימוד התורה, וידלגו על מחזור גיוס אחד, הצבא ישאל את עצמו מה עדיף לו - לוחמים איכותיים ובעלי מוטיבציה או שירותים משותפים בבה"ד 1".

עוד הוסיף ח"כ סמוטריץ': "נכון להיום, בגלל שאנחנו באמת אידיאליסטים שתמיד מתנדבים בלי לעשות חשבון, צה"ל לא עומד בפני הברירה הזו. הוא יכול להרשות לעצמו לרמוס כל דבר שבקדושה, כשהוא יודע שהחבר'ה שלנו יתייצבו בבקו"ם בהמוניהם. הוא צריך להבין שזה לא יעבוד יותר. המוטיבציה הגבוהה לשירות היא לא משהו שבא לבד, אלא משהו שמחנכים אליו אצלנו שנים רבות, וזה יכול לעבוד גם בכיוון ההפוך".

לדבריו, "אם לא נעשה את זה עכשיו, עלול לבוא יום שבו צה"ל ישנה את פניו, ומעבר לסכנה הביטחונית שיש בכך, חיילים דתיים פשוט לא יוכלו לשרת בו. ביטולה הוא קיומה. סותר על מנת לבנות".

ח"כ מוטי יוגב כינה את הדברים 'חוסר אחריות': "לא בהצבת קווים אדומים ואיומים, נבנה חומה, לא מצד זה ולא מצד זה. נמשיך לפעול ככל יכולתינו יחד, לתקן את הדרוש תיקון ולהבטיח את ביטחונה של מדינת ישראל, את זהותינו היהודית ואת אחדות העם".

יוגב ציין כי יש בכך גם פגיעה בחינוך למסירות נפש למען עם ישראל וכן פגיעה במישור השותפות והאחריות בדבר הגדול הזה הנקרא מדינת ישראל, מערכת הביטחון וצה"ל בראשה.

ממפלגת הבית היהודי מסרו כי "מפלגת הבית היהודי מתנגדת לכל סוג של סרבנות או רמז על סרבנות. הישיבות שלנו לא יעכבו גיוס כדי לתקן תהליכים שדורשים תיקון. הצבא הוא אנחנו, ולעולם לא נחתוך את האף כדי להרגיז את הפרצוף".

נאמני תורה ועבודה אמרו בתגובה כי ח"כ סמוטריץ מנצל את חסינותו: "קריאת ח"כ סמוטריץ' להשתמטות המונית מגיוס לצה"ל מהווה חציית קו אדום. מחלוקות עם הצבא יש לפתור בדרכים אחרות של שיח מכובד ולא בדרכים שיפרקו לנו את צבא העם. צה"ל קדוש לכולנו מתוך ההבנה שעלינו לקחת חלק במצווה על שמירת העם והמדינה, ולא מתוך הבנה מוטעית שהצבא כולו צריך להתנהל לפי דרישותיו של חה"כ סמוטריץ'. צר לנו שהוא משתמש בחסינותו הפרלמנטרית במקום לקחת חלק בשיח הבונה והמתקן של הרמטכ"ל וההנהגה הדתית המתונה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן