דרוש ראש ישיבה

במסגרת הניסיונות לפתוח מחדש את ישיבת "עין צורים" מחפשים בקיבוץ הדתי אופי לישיבה החדשה ורב שיעמוד בראשה

חדשות כיפה אפרת רוט הלוי 08/04/10 00:00 כד בניסן התשע

דרוש ראש ישיבה
אתר ישיבת הקיבוץ הדתי, צילום: אתר ישיבת הקיבוץ הדתי

בשנת תשס"ט עקב קשיים כלכליים ומיעוט תלמידים החליטו בקיבוץ הדתי על סגירתה של ישיבת עין צורים. הישיבה, שהוקמה לפני כשלושים שנה, הציעה לתלמידים מסלול ייחודי של לימוד בישיבה לצד שרות מלא בצבא. במסגרת מסלול השילוב למדו התלמידים שנה בישיבה לפני צאתם לתקופת שרות צבאי של שנה וחצי, ולאחריו חזרו שוב לשנת לימוד בישיבה לפני השלמת תקופת השרות הצבאי.

"הקיבוץ הדתי פועל כדי לפתוח מחדש את הישיבה" אמר מזכ"ל הקיבוץ הדתי נחמיה רפל. "אבל השאלה היא מה תהיה המתכונת של הישיבה הזאת. אנחנו לא רוצים להוסיף עוד ישיבת הסדר, יש מספיק. אנחנו רוצים לפתוח ישיבה בסגנון אחר. יכול להיות שזו תהיה מכינה או אפילו ישיבה תיכונית, כרגע אין החלטה בנושא הכול פתוח".


(צילום: אתר ישיבת הקיבוץ הדתי)


במסגרת הניסיונות לפתיחת הישיבה פרסם הרב אלישיב קנוהל מודעה בתקווה למצוא את רב שיעמוד בראשות הישיבה החדשה. "כדי לייצר הצעות פרסמתי שאנחנו מחפשים ראש ישיבה" הסביר לכיפה הרב קנוהל. "נכון שמחפשים גם דרך לישיבה, אבל אלו דברים שנבנים משיקולים שונים. אם יימצא האדם המתאים אופי הישיבה ייקבע יחד איתו. אנחנו מחפשים בעיקר התאמה לערכי הקיבוץ הדתי שהם נאמנות למדינה, מילוי חובות אזרחיות ולימוד תורה".

"מהרגע בו נאלצנו לסגור את הישיבה הוחלט שרוצים לפתוח מחדש" מסביר הרב קנוהל, "היו קשרים ומועמדים שלא צלחו, ממש כמו בדייטים זה לא קל למצוא התאמה. יש הצעות שאנו בודקים כל הזמן בצורה רצינית. מניסיון העבר שלנו, ממש כמו בקשר בין בני זוג, עד שמשהו לא סגור-זה לא סגור, ואנחנו ממשיכים לבדוק ולנסות".

גם אם יימצא הרב לישיבה בחודשים הקרובים, הישיבה תיפתח כנראה רק בשנת הלימודים שאחריה שכן העיתוי הנוכחי איננו מספיק דיו לגיוס כמות גדולה של תלמידים כבר בשנת הלימודים הקרובה. "הרצון האמיתי שלנו הוא לימוד תורה" מדגיש הרב קנוהל, "שיהיה בית מדרש שיוסיף משהו חדש לעם ישראל, וזה יהיה מאוד תלוי במי שיהיה שם".