דוכן נגד הקרן לידידות הוקם מול התחנה המרכזית בירושלים

המחאה נגד קייטנות הקיץ של הקרן לידידות נמשכת. נערים ונערות הקימו דוכן מול התחנה המרכזית בירושלים תחת הכותרת 'נצרות לא בבית ספרנו'

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 10/06/14 13:53 יב בסיון התשעד

דוכן נגד הקרן לידידות הוקם מול התחנה המרכזית בירושלים

המחאה נגד קייטנות הקיץ של הקרן לידידות נמשכת. לאחר חלוקת פלאיירים נגד הקרן ופעולות מחאה נוספות, נערים מתנועות נוער ואולפנות שונות נראו היום (ג') ברחבה מול התחנה המרכזית בירושלים בדוכן עם כתובות 'נצרות לא בבית ספרנו' ובחולצות תואמות.

נראה כי מדובר בהתארגנות של נערים על דעת עצמם ולא בהתארגנות מסודרת. משיחה עם הנערים במקום התברר כי הנער הינו חניך תנועת אריאל ושתי בנות במקום לומדות באולפנת בהר"ן. עם זאת, כאמור כפי הנראה לא מדובר בהתארגנות של תנועת הנוער או האולפנה אלא בצעירים שפועלים על דעת עצמם.

ביום חמישי ייתקיים כנס בנושא בישיבת הכותל בהשתתפות חברת מועצת העיר ירושלים לשעבר מינה פנטון והרב שלמה אבינר.

בחודשים האחרונים ביצעו צעירים מספר פעילויות נגד פעילות משרד החינוך בהשתתפות הקרן לידידות בנושא קייטנות הקיץ של המשרד. מספר נערים מתנועות נוער שונות ביקשו לחלק פלאיירים נגד הקרן עליהם נכתב "גם סנטה קלאוס לא נותן מתנות חינם" אך בלחץ של הקרן הפלאיירים נגנזו. מספר שבועות קודם לכן נשלחו הודעות סמס בידי נערים שהזדהו כחברי תנועת הנוער אריאל שביקשו למחות נגד פעילות הקרן לידידות.

לפני כחודשיים נחשף בכיפה כי הרב דב ליאור והרב צפניה דרורי קבעו כי אסור להשתתף בקייטנות משרד החינוך מכיוון שאלו ממומנות בחלקן על ידי הקרן לידידות הנתמכת בידי נוצרים אוונגליסטים אוהבי ישראל.

"אסור באופן חד משמעי לקבל כספים מנוצרים מכיוון שזה מחזק את הנצרות בעולם. זה אפילו לא קשור לעבודה זרה אלא שאסור לחזק את הגויים מכיוון שהם יאמרו שכל קיומה של המדינה היא בזכותם. האיסור היה קיים בבבל וקיים גם היום. אם נותנים לרב אקשטיין לחלק את הכספים הללו עוברים על איסור של מיסיון ועל איסור של גוי לחנך את ילדי ישראל", אמר הרב דרורי בראיון ל'כיפה'.

בקרב המנהלים גם נרשמה מורת רוח בעקבות ההודעה כי הקייטנות הבית ספריות ימומנו על ידי הקרן והגדירו את הנושא כדילמה בלתי אפשרית. בשבוע שעבר הודיעו בחמ"ד כי ניתן יהיה לוותר על חלק מהתקציב.

על פי החמ"ד כיתות א-ב יהיו ממומנות באופן מלא על ידי משרד החינוך כשהתקציב הוא 852 ש"ח לתלמיד. בנוסף לתקצוב זה יתאפשרו שעות תוספתיות להעשרה אשר ימומנו על ידי הקרן לידידות. במזכר אשר הועבר למנהלים נאמר כי בתי ספר יוכלו לבחור שלא לבקש את השעות הללו, בסך 100 ש"ח לתלמיד וכך לא לקבל מימון מצד הקרן לידידות.

צבי גילה, אב לילד במערכת החינוך וחבר פורום ידיד נפש-הורים ומחנכים שבו חברים כ:"3000 הורים אנו מברכים על פעילותם של בני הנוער והבנתם את הסכנות הטמונות של השתתפות גורמים נוצרים במערכת החינוך. טוב לראות שגם היום בדור הטאבלטים והגאדג'טים קיים נוער אכפתי וערכי שמשקיע מזמנו וממרצו למען שמירת צביונה היהודי והמוסרי של המדינה".