דב קלמנוביץ: הפתרון היחיד לאינתיפאדה בירושלים הוא הפגנת ריבונות

הפצוע הראשון של האינתיפאדה הראשונה קורא לעיריית ירושלים ולמשטרת ישראל להפגין ריבונות בירושלים בעקבות האינתיפאדה החדשה. משה לאון: " כאשר אין מעשים בשטח והתוצאות קשות"

חדשות כיפה 23/10/14 11:52 כט בתשרי התשעה

דב קלמנוביץ: הפתרון היחיד לאינתיפאדה בירושלים הוא הפגנת ריבונות
פלאש 90, צילום: פלאש 90

דב קלמנוביץ, חבר מועצת העיר ירושלים מטעם הבית היהודי והפצוע הראשון של האינתיפאדה הראשונה, קורא בעקבות הפיגוע לעיריית ירושלים, למשטרת ישראל ולמשרד לביטחון פנים לקדם הפגנת ריבונות בשכונות הערביות של ירושלים.

כזכור, אמש (ד') התרחש פיגוע דריסה, כאשר המחבל, תושב מזרח ירושלים, פגע באנשים שהמתינו בתחנת הרכבת הקלה בגבעת התחמושת והרג את חיה זיסל ברון, תינוקת בת שלושה חודשים שהייתה בעגלה סמוך להוריה. במהלך הלילה נרשמו אירועים אלימים רבים במזרח ירושלים, המצטרפים לשורה של פגיעות והפגנות אלימות בירושלים בתקופה האחרונה.

בשיחה עם 'כיפה' קורא דב קלמנוביץ, אשר מכהן כחבר מועצת העיר ירושלים, לגורמים השונים לקדם ריבונות בשכונות הערביות. “עיקר הבעיה היא חוסר הפגנת הריבונות והפיתרון היחיד לאינתיפאדה המתרחשת בירושלים הוא הפגנת ריבונות. לא יעזור אם יעלו בלונים לאוויר או יוסיפו 150 שוטרים. גם אם מפכ"ל המשטרה יסייר בתוואי הרכבת הקלה כל יום זה לא ימנע ממפגעים לנסות ולהרוג יהודים".

(צילום: ויקיפדיה)

קלמנוביץ מספר שביקש כינוס דחוף של חברי מועצת העיר ירושלים בנוכחות ראש העיר ניר ברקת במטרה לקדם הפגנת ריבונות בעיר. “מעבר לבעיות הביטחון הבעיה היא שלא אוכפים את חוקי הבנייה או אוכפים את חוקי התנועה. התושבים הערביים עושים ככל העולה על רוחם בשכונות הללו והמשטרה לא נכנסת, וגם אם כן, רק בכוחות מתוגברים".

לדבריו, “המפגע הזה הוא המפגע הראשון אבל מחר יכול לצאת מחבל נוסף ולפגוע בריכוזי ילדים ותלמידים. המצב נפיץ ואם לא נפגע זה יגמר בדם. אנחנו כחברי עיריית ירושלים חייבים להיערך ולדרוש הפגנת ריבונות. ברגע שיש רפיון המפגעים מרימים ראש וזה ילך ויתגבר".

"כנפגע אינתיפאדה אני יודע שכל הברבורים לא יעילים. כשמשהו מגעגע יודעים שזה ברווז וכשרואים אינתיפאדה יודעים שזה אינתיפאדה. רואים בגרף כיצד מאז חטיפת הנערים ישנה עליה משמעותית בטרור בירושלים. הכרזות אבו מאזן, והודעת שבדיה ובריטניה על הכרה במדינה פלסטינית מתורגמים באופן אוטומטי למרי עממי נגד מדינת ישראל ואנחנו לא עושים כלום".

בנוסף מקדם קלמנוביץ קיום ישיבת סיעת הבית היהודי בבית השבעה בבית חנינא, בית יהודי בלב השכונה הערבית, ואף פנה בנושא ליו"ר הסיעה ח"כ איילת שקד. “אנחנו חייבים להפגין נוכחות אמיתית", אומר קלמנוביץ.

גם חבר מועצת העיר משה לאון התייחס לפיגוע בירושלים ואמר "לצערנו חייהם של תושבי ירושלים הופקרו. אתמול התרחש פיגוע רצחני שעלה בחייה של תינוקת ובפציעתם של אזרחים”.

לדברי לאון "במהלך החודשים האחרונים תושבי ירושלים הינם תחת אש של פיגועי טרור ואבנים. בכל התקופה התרענו והפצרנו בראש העיר שיפעל לאכיפת החוק והסדר בירושלים בכדי לעצור את ההתדרדרות הביטחונית, ולהשיב את הביטחון לתושבים, אך כאשר אין מעשים בשטח הטרוריסטים מסתובבים חופשי ברחבי העיר והתוצאות קשות. אני קורא פעם נוספת לראש העיר לפעול ולא רק בדיבורים אלא במעשים ולאכוף את החוק והסדר ולהשיב את הביטחון לכלל תושבי ירושלים”.