גרפיטי בבית המשפט העליון: "לא הורסים בית כנסת"

מאבק תושבי גבעת זאב, כנגד הריסת בית הכנסת "איילת השחר" מחריף. הבוקר ריססו אלמונים גרפיטי על קירות בית המשפט העליון. הרב שרלו: הביקורת כלפי בג"ץ לא הגונה

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 04/11/15 12:17 כב בחשון התשעו

גרפיטי בבית המשפט העליון: "לא הורסים בית כנסת"
דוברות המשטרה, צילום: דוברות המשטרה

כפי שפורסם הבוקר באתר כיפה, מאות אנשים מתבצרים מאז הלילה בבית הכנסת "איילת השחר" בגבעת זאב, המיועד להריסה. זאת בעקבות האפשרות כי הבוקר תחל המדינה בהריסת בית הכנסת. הבוקר ריססו אלמונים כתובת גרפיטי על קיר חיצוני של בית המשפט העליון בו נידונה הבקשה לדחיית פינוי בית הכנסת.

בכתובת שרוססה נכתב "לא הורסים בית כנסת. רוצים מדינה יהודית". המשטרה הודיעה כי פתחה בחקירה במטרה לאתר את זהות האנשים שריססו את הכתובת. קודם לכן, אילנה הופמן-דרור, חברת מועצת גבעת זאב מטעם הבית היהודי, סיפרה לכיפה כי "קהל גדול מרחבי הארץ, התקבץ במקום והוא החל להתארגן למאבק". עוד הוסיפה הופמן-דרור כי "אסור להרוס בית כנסת במדינת ישראל".

הבוקר פירסם הרב יובל שרלו ציוץ בחשבון הטוויטר שלו לפיו הביקורת כלפי בג"ץ איננה נכונה. "למה הטענות הם נגד בג"ץ ולא נגד הכנסת והממשלה, וכן נגד היזמים והבונים במועצה שעברו על החוק ועכשיו גוררים אותנו לעימות?!" כתב.

עוד כתב הרב שרלו כי הוא חושב שיש אנשים המנצלים את הסיפור הכואב הזה כדי 'לחסל חשבונות' עם בג״ץ. "מעשה זה הוא גם לא הגון, וגם מסוכן מאוד" הוסיף הרב שרלו.