גורמים בציונות הדתית: מועמדותו של הרב אליהו מעמידה בסיכון את נצחון הרב שטרן

גורמים בכירים בציונות הדתית מותחים ביקורת על התמודדותו של הרב שמואל אליהו לתפקיד רב העיר ירושלים וטוענים כי הדבר יוביל להפסד של הרב אריה שטרן. "לא למדנו כלום? הטעות הזו תעלה לנו במחיר כבד"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/10/14 18:40 כה בתשרי התשעה

גורמים בציונות הדתית: מועמדותו של הרב אליהו מעמידה בסיכון את נצחון הרב שטרן
עמנואל מימון, צילום: עמנואל מימון

"מועמדותו של הרב אליהו לתפקיד רב העיר ירושלים עלולה לעלות לנו במחיר יקר וכבד מאוד", כך אומרים גורמים בכירים בציונות הדתית בהתייחסם לבחירות לרבנות ירושלים שיתקיימו ביום שלישי הקרוב.

לטענתם, לפני 12 שנים, בבחירות לרבנות הראשית התמודד הרב יעקב אריאל לתפקיד הרב הראשי, ובשל שבירת דיל בינו לבין הרב עמאר, בעקבות התמודדות של הרב שמואל אליהו, נבחר הרב יונה מצגר והציונות הדתית הפסידה מועמד דתי לאומי. “הרב אליהו לא לומד מטעויות", אומרים הגורמים. “אם הגוף הבוחר יתפצל מי שיפגע הוא הרב אריה שטרן, מכיוון שהחרדים יטילו את כל כובד משקלם על תמיכה ברב משה חיים לאו וכך נפסיד משני הכיוונים. מדובר בהזדמנות פז שלא מגיעה הרבה ובגלל מאבקי כוחות בתוך הציונות הדתית בסוף נפסיד הכל".

"הגוף הבוחר חייב לבחור בשני מועמדים, ברב שטרן לתפקיד הרב הראשי האשכנזי וברב עמאר לתפקיד הרב הראשי הספרדי. רק ככה נצליח לקבל רב ציוני דתי ולא נפסיד משני הכיוונים".

כתבות נוספות בנושא:

- יומיים לבחירות לרבנות ירושלים: ברקת בלחץ

- הרב אמסלם: אגיע להסדר ולהבנות עם גורמי הכשרות האלטרנטיבית בירושלים

- בנט והרב אליהו נפגשו בניסיון לגשר על הפערים בבחירות לרבנות ירושלים

בתוך כך, הגופים המוסדיים של הציונות הדתית מפרסמים הודעות תמיכה ברב עמאר לתפקיד רב העיר הספרדי של ירושלים. עו"ד אילן קמינצקי, יו"ר נציגות בתי הכנסת הציוניים בירושלים הודיע כי "לאחר שורה של התייעצויות הוחלט על תמיכה במועמדותו של הרב שלמה עמאר לתפקיד רבה הספרדי של ירושלים לצד התמיכה הקיימת ברב אריה שטרן לתפקיד רבה האשכנזי של העיר, בבחירות ביום ג' הקרוב. בכך אנו נענים למדיניותו של ראש העיר ניר ברקת בדבר מינוי של רב דתי לאומי אשכנזי ורב חרדי ספרדי לרבנות ירושלים. אנו סבורים שעיר מורכבת כמו ירושלים זקוקה לרבנים שיודעים לאחד באישיותם ובמתינותן את כלל המגזרים בעיר וכי הרב שטרן והרב עמאר הם האנשים הנכונים לתפקיד".

גם אליעזר שפר, יו"ר איגוד בתי הכנסת בישראל, הביע תמיכה ברב עמאר ושלח היום (א') מכתב לכל בתי הכנסת בישראל בו ביקש לתמוך ברב הראשי לשעבר הרב שלמה עאמר לתפקיד רב העיר הספרדי לירושלים.

"מחרתיים תתקיימנה בעז"ה הבחירות לרבנים הראשיים בירושלים והריני מתכבד להמליץ בפינך ולבקש את תמיכתך ועזרתך הטובה והחשובה לבחירתו של הרב שלמה משה עמאר כרב הראשי של הספרדי של עיר הקודש ירושלים”, כתב שפר וצירף את מספרי הטלפון של חברי הגוף הבוחר על מנת שיתקשרו ויביעו ברב עמאר תמיכה.

"הריני לציין”, הוסיף שפר, "שזכינו בחסדי ה' ובכל שנות כהונתו כרב הראשי של מדינת ישראל, כיבד אותנו מרן הרב שלמה עמאר בהתעניינותו המתמדת, בחסותו, בהשתתפותו הכבדה ובמעורבותו החשובה בכל הכינוסים והאירועים של בתי הכנסת והקהילות בישראל ובכל רחבי תבל ובכל שיחותיו והופעותיו חיזק אצל הציבור את אהבת ישראל, תורת ישראל ומדינת ישראל. אנו מייחלים ומצפים לבחירתו של מרן הרב שלמה עמאר".

בתוך כך, מתח בלשכת ראש עיריית ירושלים. ניר ברקת זימן בשעות האחרונות את נציגי הבית היהודי בגוף הבוחר במטרה לנסות ולהציל את התמיכה ברב שלמה עמאר לאחר שגורמים רבים בבית היהודי כבר הודיעו שיחלו לעבוד לטובת המועמד הציוני דתי הרב שמואל אליהו. הלחץ במטה ברקת מהפסד צפוי בבחירות הקרובות של הרב החרדי שלמה עמאר הוביל אותו לכנס את כולם לישיבה סגורה.