יומיים לבחירות לרבנות ירושלים: ברקת בלחץ

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת זימן את נציגי הבית היהודי בגוף הבוחר במטרה להציל את התמיכה ברב שלמה עמאר, זאת לאחר התחזקותו של הרב שמואל אליהו ושמועות כי חלק מחברי הגוף הבוחר יצביעו לו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/10/14 12:01 כה בתשרי התשעה

יומיים לבחירות לרבנות ירושלים: ברקת בלחץ
יחצ, צילום: יחצ

מריחים הפסד? מתח בלשכת ראש עיריית ירושלים. ניר ברקת זימן בשעות האחרונות את נציגי הבית היהודי בגוף הבוחר במטרה לנסות ולהציל את התמיכה ברב שלמה עמאר לאחר שגורמים רבים בבית היהודי כבר הודיעו שיחלו לעבוד לטובת המועמד הציוני דתי הרב שמואל אליהו. הלחץ במטה ברקת מהפסד צפוי בבחירות הקרובות של הרב החרדי שלמה עמאר הוביל אותו לכנס את כולם לישיבה סגורה.

כזכור, אמש (מוצאי שבת) נפגש הרב אליהו עם סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן ועם יו"ר תקומה השר אורי אריאל כחלק מהניסיונות לקדם תמיכה אפשרית של הבית היהודי ברב אליהו ולא ברב הראשי לשעבר, הרב עמאר. בבית היהודי טוענים כי התמיכה ברב עמאר לא הוסרה אך יחד עם זאת לא מופרך להניח כי הרב אליהו יזכה לבסוף לתמיכת הבית היהודי, וזאת על רקע טענות כי הרב אליהו הגיש מועמדותו לתפקיד רב העיר הספרדי לירושלים לאחר שקיבל את ברכתו של יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט. טענות אלו, אגב, לא אושרו בידי מי מהצדדים.

על פי טענות יש גם לרב אליהו וגם לרב עמאר 17 קולות מתוך 48 חברי הגוף הבוחר, כך שמדובר בתחרות צמודה. בבית היהודי כאמור, לא מסירים את תמיכתם ברב עמאר, אך בתוך הגוף הבוחר נשמעים קולות התומכים ברב אליהו לתפקיד. לדברי חלק מהגורמים שהוזמנו לפגישה הם לא מתכוונים לשנות את תמיכתם למרות דברי העידוד שיאמר ברקת לטובת הרב עמאר.

בתוך הבית היהודי יש חילוקי דעות לאחר שנודע כי גורמים בכירים בבית היהודי מקדמים את בחירתו של הרב אליהו בניגוד לדעת המפלגה. בנוסף, ביום שישי האחרון קיבל הרב אליהו את תמיכתם של שני מנהיגי הציבור החרדי - הרב שטיינמן והרב קנייבסקי, דבר המגדיל את סיכוייו לנצח במירוץ.

ביום שלישי הקרוב תגיע לסיום סאגה של 10 שנים לבחירת רב ראשי לירושלים, ואין ספק כי הבית היהודי יכולה לגזור קופון לא קטן על עצם סיום הסיפור. עם זאת, כרגע מדובר בשדה מוקשים לא קטן, וייתכנו שינויים בהלך הרוח בתוך הבית היהודי.