בתנועה המסורתית משתלחים ברב ליאור: איש מדון, חבל שלא הודח מתפקידו

עו"ד יזהר הס, מנכ"ל התנועה המסורתית, אמר כי הוא מברך על 'הסתלקותו של הרב ליאור מהמשרה הציבורית בה החזיק' ומשתלח ברב ליאור: "איש מדון ששכח שכולנו, יהודים כגויים, נבראנו בצלם"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/10/14 16:11 ב בחשון התשעה

בתנועה המסורתית משתלחים ברב ליאור: איש מדון, חבל שלא הודח מתפקידו
פלאש 90, צילום: פלאש 90

מתקפה חריפה ביותר מצד התנועה המסורתית נגד הרב דב ליאור, לאחר הפרסום ב'כיפה' כי הרב ליאור יעזוב את תפקידו כרב היישוב קרית ארבע. עו"ד יזהר הס, מנכ"ל התנועה המסורתית אמר כי "אנחת רווחה מתלווה כמעט ספונטאנית מהסתלקותו של הרב דב ליאור מהמשרה הציבורית בה החזיק, ורק חבל שעשה זאת מרצונו החופשי ושלא הודח כפי שראוי היה שיעשה זה מכבר".

"הרב ליאור הוא ידען הלכתי שדבר אין לו עם אהבת אדם", השתלח הס. "איש מדון ששכח שכולנו, יהודים כגויים, נבראנו בצלם. ואשר כפף פעם אחר פעם את אוצר ידיעותיו כדי לחבר ולפרסם את המרושעות שבפסיקות".

לידיעות נוספות בנושא:


- לאחר 38 שנה: הרב דב ליאור עוזב את היישוב קרית ארבע

- הרב דב ליאור: בגלל חוק הפונדקאות וחוק הגיור עם ישראל סובל

- הרב ליאור: הבית היהודי מטשטשים את הערכים שלנו

- הרב ליאור על בצלם: פושעי ישראל, להתפלל שה' יסלק אותם מאיתנו

כזכור, הבוקר (א') נחשף ב'כיפה' כי הרב דב ליאור, מהבולטים שברבני הציונות הדתית, יעזוב את תפקידו כרב היישוב קרית ארבע לקראת חנוכה ויעבור להתגורר במזרח ירושלים, זאת לאחר 38 שנים בתפקיד.

מדובר בשינוי משמעותי מבחינת היישוב ומבחינת הרב ליאור עצמו, שכן עם השנים זוהה הרב ליאור כרב העיר קרית ארבע ושמו נקשר אף לישיבת ההסדר ניר שבמקום, שם שימש כראש הישיבה. כבר כשנתיים נפוצים שמועות ביישוב על עזיבתו של הרב אך בחודשים האחרונים הדבר קרם עור וגידים, ולקראת ראש השנה הרב ליאור הודיע למועצה המקומית על עזיבתו. הרב ליאור משמש כרב היישוב מאז 1976, והוא מוכר באופן משמעותי ביותר כרב היישוב קרית ארבע.

כאמור, כפי הנראה באזור חנוכה הקרוב יעזוב הרב ליאור באופן רשמי את תפקידו כרב היישוב ויעבור לשכונה קרובה לישיבת בית אורות במזרח ירושלים. כרגע הרב ליאור לא ימלא תפקיד ציבורי או פרטי כלל. בקרית ארבע החלו בהליך מציאת רב חדש ליישוב אך כרגע לא ידוע מי יהיה רב היישוב החדש. דוברו של הרב ליאור, יוסי דרומר, מסר ל'כיפה' כי "הרב ליאור יסייע בכל מה שצריך אך כפי הנראה התהליך ייקח זמן רב".