הרב דב ליאור: בגלל חוק הפונדקאות וחוק הגיור עם ישראל סובל

הרב דב ליאור תוקף בחריפות את חוק הפונדקאות וטוען שרוצים להרוס את התא המשפחתי. בישיבת נתיבות ישראל בבת-ים אמר הרב: "אם עושים את התועבה לבד מילא, אבל שהציבור ייתן לזה לגיטימציה?!"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 22/09/14 10:43 כז באלול התשעד

בגלל חוק הפונדקאות וחוק הגיור עם ישראל סובל, כך מאשים הרב דב ליאור בנאום שנשא בישיבת נתיבות ישראל בבת ים. לדבריו, “יש בחודשים האחרונים מתקפת חוקים נגד תורת ישראל, נגד צביונה של מדינת ישראל כמדינה יהודית. אם זה בתחבורה: רוצים להפוך את יום השבת ליום שוק רגיל. ואם זה בגירות זה דבר חמור - זה הצגה של גירות.

"אדם אומר שהוא רוצה להיות ישראלי, הוא אומר שהוא רוצה לחיות בארץ הזאת, ורושמים אותו בתור יהודי.

אם חלילה יעבירו את החוק נצטרך לרשום אילנות יוחסין כי לא כל מי שיהיה רשום כיהודי יהיה יהודי", מוסיף הרב ליאור. מתכוונים לפגוע בייחודו של עם ישראל ולקעקע את מעמדה וכבודה של הרבנות הראשית. הם יקימו ועדת היגוי. איפה הרבנים הראשיים? כל השנים הרב הראשי היה מוסמך לחתום על תעודת גרות. רוצים לפגוע ולעשות הצגות. לצערנו יש אנשים עם כיפה מחוררת שאומרים שזה חוק טוב השם ישמרנו”.

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/922201431087.mp4[/embed]

בהתייחסו לחוק הפונדקאות הוא אומר בזעם כי "רוצים להרוס את התא המשפחתי. לוקחים שתי נקבות, או שניים, לא רוצה לומר זכרים, נמושות, ורוצים שהם יקימו מסגרת משפחתית והילד או הילדה יהיו מאושרים. יהיו לו שתי אמהות או שני אבות. רוצים לעגן את זה בחוק. אם עושים את את התועבה לבד מילא אבל שהמדינה תעגן את זה בחוק? שהציבור ייתן לזה לגיטימציה? זה חטא גדול. הרבה יותר גדול מאשר כשעושים תועבות באופן פרטני".

"אלו רק שני נקודות עיקריות. אין לי ספק שזו אחת הסיבות שעם ישראל סובל ושרודפת את המתיישבים. מדינה שעושה עיוות דין. בירושלים בלבד יש 22 אלף מבנים בלי אישור אבל כמה נערים שמקימים מבנה באיזה ג'בל? מפעילים את כל הכוח ועוצרים אותם. שחרור מחבלים עם דם על הידיים זה בסדר אבל נערים שבונים בית באיזה ג'בל זה לא. זו מדינה שמעוותת את הדין".

כזכור, זו אינה הפעם הראשונה בה הרב ליאור קושר בין החוקים 'האנטי דתיים' כלשונו לבין אירועים אקטואליים שונים. מעט לאחר חטיפת שלושת הנערים בגוש עציון אמר הרב ליאור כי החטיפה הינה בעקבות חקיקת חוקים אלו

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן