ב"פורבס" דירגו את הנשים החזקות בישראל, עם אפס דתיות ברשימה

במגזין לא מצאו אף נציגה מהמגזר הדתי-לאומי שתכנס לרשימה. שומרת המצוות היחידה שדורגה היא עדינה בר-שלום, מייסדת המכללה החרדית בירושלים

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 24/03/13 15:16 יג בניסן התשעג

ב"פורבס" דירגו את הנשים החזקות בישראל, עם אפס דתיות ברשימה
יחצ, צילום: יחצ

המגזין הכלכלי ”פורבס ישראל“ דירג את 50 הנשים המשפיעות ביותר בישראל וקבע כי רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, היא האישה המשפיעה ביותר נכון להיום. אך בכל הרשימה המכובדת, למרבה ההפתעה, לא הופיעה ולו נציגה אחת למגזר הדתי לאומי.

במגזין החליטו כי בצמרת הנשים המשפיעות ביותר בישראל אין מקום לנציגה מהמגזר הדתי לאומי, נוכח השפעתן המועטה על הציבוריות הישראלית. שומרת המצוות היחידה שהצליחה ”להסתנן“ לרשימה היא עדינה בר-שלום, מייסדת ונשיאת המכללה החרדית בירושלים ובתו של מנהיגה הרוחני של ש“ס, הרב עובדיה יוסף, שדורגה במקום ה-34.

ח"כ חוטובלי, לא ממש משפיעה (צילום: אתר הכנסת)

ומי עוד ברשימה? בעשירייה הראשונה ניתן למצוא את רקפת רוסק-עמינח (מנכ"לית בנק לאומי), שרי אריסון (בעלת קבוצת אריסון), עפרה שטראוס (יו"ר קבוצת שטראוס), קרנית פלוג (המשנה לנגיד בנק ישראל), אפרת פלד (יו"ר ומנכ"ל אריסון השקעות), מיכל עבאדי בויאנג'ו (החשבת הכללית במשרד האוצר) וליאורה עופר (יו"ר מליסרון).

ב“פורבס“ התעלמו, כנראה, מהשפעתן של חלק מהנשים החזקות במגזר הדתי לאומי, ביניהן ח“כ ציפי חוטובלי, ד“ר ברכה זיסר, העיתונאית סיון רהב-מאיר, אמילי עמרוסי ועוד רבות וטובות.

במגזין פרסמו נתונים מייצגים על ישראל בשנה שחלפה: ב-500 החברות המובילות במשק הישראלי מכהנות רק 24 מנכ"ליות (4.8%), ורק 36.6% מכלל המועסקים בהיי-טק היו נשים. כל זה קורה בעוד שלפי נתוני הלשכה המרכזית לססטיסטיקה נשים מהוות רוב לא רק באוכלוסייה, אלא גם באקדמיה: בתואר ראשון (56.1%), שני (59.3%) ושלישי (52.4%).

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן