בנט: האפשרות למוטט את החמאס נמצאת על הפרק

חבר הקבינט המדיני ביטחוני השר נפתלי בנט התייחס למבצע צוק איתן. "יש לנו מתחת לאף מבצע של טרור. לצערי נספוג אבדות אבל זו מלחמה למען המשך הקיום שלנו"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/07/14 09:20 כב בתמוז התשעד

בנט: האפשרות למוטט את החמאס נמצאת על הפרק
פלאש 90, צילום: פלאש 90

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט, אשר משמש כחבר בקבינט המדיני ביטחוני, התייחס הבוקר (א') למבצע צוק איתן בשידור הפתוח בynet. "לצערי ספגנו אבדות ונספוג אבדות אבל זו מלחמה למען המשך הקיום שלנו. אף אחד לא בחר בזה אבל נעמוד בזה", הוא אמר.

"אנחנו חייבים לתת לתושבי הקיבוצים והמושבים בעוטף עזה פיתרון. ראשי מועצות ותושבים בעוטף עזה אומרים לנו דברים קשים. הם אומרים שעם קסאמים הם למדו לחיות אבל עם פירים ומנהרות אי אפשר להתמודד כך", הוסיף בנט. "יש לנו מתחת לאף מבצר של טרור. הם נחושים להרוג כמה שיותר יהודים. הצבנו בינתיים את היעד של החזרת הביטחון, פגיעה קשה בחמאס והשמדת המנהרות אבל אני לא אומר בהכרח שכך זה יגמר".

בדבריו פנה אל התקשורת הארצית ואמר "אנחנו צריכים זמן. אנחנו צריכים לדעת שבמערכה יש מחירים ואנו צפויים למחירים. אנחנו חושפים כל שעה מנהרות מתוחכמות שעבדו עליהם שנים. זה היה פרויקט לאומי שלהם ואנחנו שוללים להם את היכולת הזו. זה לא אקמול, זה טיפול שורש. אנחנו נמצאים בצומת עם מספר אפשרויות פעולה והכל נדון כלל הרחבת היעדים. הכל נמצא על השולחן".

בנט התייחס לנושא הקמת מדינה פלסטינית בשטחי יהודה ושומרון וקבע כי אנו צריכים ללמוד מהמצב בעזה. "אם חלילה ניסוג יום אחד עד כביש 6 ותקוף מדינה פלסטינית, בפועל תקום חמאסטאן. הלקח הוא לא לעשות את אותה הטעות ביהודה ושומרון".

עוד קרא בנט לערביי ישראל לקחת צד ולא להפגין נגד ישראל. "לא יכול להיות שבאירועים כאלו מתגלה פאן כל כך חמור. לא כל ערביי ישראל הם כך ואני חושב שרובם רוצים לחיות ולהיות אזרחי ישראל, אך את המיעוט הזה צריך להוקיע. הטיפול בקיצונים צריך להיות באפס סובלנות במישור הלאומי", הוא אומר ומתייחס לחברת הכנסת חנין זועבי. "אנחנו פועלים נגד חנין זועבי. אני לא מבין את ערביי ישראל שבחרו נציגים כאלו. היא חצתה את הקווים ואנחנו מנסים לטפל בה במסגרת החוק. שאף אזרח ישראלי לא יעז להרים יד. אל תעזו להתקרב לדברים כאלו", הוא פנה לקיצוניים אשר עלולים לפעול עצמאית כנגד חברת הכנסת או ערביי ישראל.

"אני רוצה להבהיר", אמר בנט. "דברים שרואים מכאן רואים משם. אמרו לנו לפני חומת מגן שאי אפשר לנצח את הטרור וניצחנו. אפשר לנצח את הטרור. חמאס מבצע רצח עם עצמי. הוא מחביא טילים בביתי ספר, מקיף עצמו בנשים וילדים תוך שהוא יורה טילים לעבר ישראל. האפשרות למוטט את החמאס נמצאת על הפרק".