בנט בדרום: "נשווה את תנאי עובדי הקבלן לשל עובדי מדינה"

יו"ר הבית היהודי ביקר בבאר שבע, אופקים ונתיבות. בדבריו לפעילים טען כי "אין היום שגרירים לפריפריה יותר מאשר הבית היהודי"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 17/09/13 08:54 יג בתשרי התשעד

בנט בדרום: "נשווה את תנאי עובדי הקבלן לשל עובדי מדינה"

יממה לפני תום המועד להגשת הרשימות המוניציפאליות, יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, ערך אמש (ב‘) סיור בערי הדרום באר שבע, אופקים ונתיבות. בבאר שבע בנט נפגש עם ראשי וועדים של המפעלים הגדולים בדרום. "במשך שנים דיברו על עובדי הקבלן בתחום הניקיון, שצריך וצריך וצריך ולא עשו. לאחר שיפוגו ה- 30 יום שניתן להגיש בהם השגות, נחתום על צו הרחבה שישווה את התנאים של אותם עובדים לאלו של עובדי מדינה או לתנאים של המפעל בו הוא עובד או לקלוט אותו למפעל. אלו שלושת האפשרויות שיהיו".

"דובר פה על הנגב, על האנשים", המשיך בנט. "הבית היהודי היא לא מפלגה של רק של הדתיים כבר מזמן. זו מפלגה של העם, מפלגה יהודית ולאומית. אנחנו אחרי יום כיפור - הבית היהודי היא מפלגה שרואה גם את 'אל נורא עלילה' וגם את מלחמת יום כיפור. אין חלוקה בין התורה לבין המציאות. התורה היא המציאות, ואנחנו גאים בכך. לא שואלים אף אחד אם יש כיפה או אין כיפה. אנחנו רואים את הבנאדם. יש מספיק מפלגות שעסוקות בלדאוג למרכז. אנחנו מפלגת הנגב, מפלגת הפריפריה. יש כאלה שמדברים על זה שמסייעים לאלו שמרוויחים 20,000 שקל בחודש. אנחנו עוסקים בחצי מהאזרחים שמרוויחים פחות מ- 6,000 שקל".

לדבריו, "אין היום שגרירים יותר טובים לפריפריה מהבית היהודי. זו המשימה העיקרית שלנו. מתחילת השנה השקענו 200 מיליון שקלים של מפעלים בפריפריה. אנחנו נלחמים על כך. אנחנו עושים מהלך מאוד גדול להקים מפעל בתחום הסייבר בבאר שבע. באר שבע תהיה בירת סייבר".

שר הכלכלה סיפר על כך שלאחרונה משרדו הצליח לעזור לחברת "כל יכול" המעסיקה 200 נכים לקבל את מלוא התמיכה המוענקת למקומות עבודה המעסיקים נכים. "למשרד הכלכלה יש חבילת התאמות כשיש מספר עובדים נכים אבל הוא לא ידע איך להתמודד עם חברה שכולה נכים", הסביר. "לקח בערך שלושה חודשים ושבוע שעבר הם קיבלו את מלוא התמיכה ואני מקווה שהם יהפכו להיות 2,000 עובדים. יש שם נכה עם שיתוק מוחין שהיא לא יכולה לעשות כלום, אבל יכולה להיות מוקדנית. פתאום כל הביטחון העצמי חוזר“.

”יש לנו היום כוח יוצא מן הכלל. כשיש נציגות עוצמתית של הבית היהודית פה זה מכפיל כוח. צריך להבעיר את הערים, לשלט, לשכנע, ולהוציא אנשים לשכנע להוציא טב. אנחנו המפלגה של העם“, הוסיף בנט.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן