בית המשפט הציל את כפר הנוער הדתי בכפר חסידים

מנהל מקרקעי ישראל והקרן הקיימת ביקשו לפנות את כפר הנוער, אך בית משפט השלום בחיפה התערב ומנע את פינויו, בטענה כי המהלך "יגרום לפגיעה חמורה מאוד" מבחינה חינוכית וציבורית

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 24/12/13 13:48 כא בטבת התשעד

בית המשפט הציל את כפר הנוער הדתי בכפר חסידים
צילום מסך, צילום: צילום מסך

בית משפט השלום בחיפה דחה אתמול (ב‘) את טענות מנהל מקרקעי ישראל והקרן הקיימת לישראל, לפינוי כפר הנוער הדתי בכפר חסידים. העתירה העמידה בסיכון את המשך קיומו של כפר הנוער, אך בית המשפט כאמור דחה אותה בטענה כי פינוי הכפר ”יגרום לפגיעה חמורה מאוד, הן בפן החינוכי של פעילות הנתבעת והן בפן הכלכלי שלה, ולנזק חמור לאינטרס ציבורי חשוב".

כפר הנוער הדתי הוקם כבר בשנת 1937 ועל מקימיו נמנו ד"ר אהרון ברט, הנרייטה סאלד ועקיבא ארנסט סימון. כיום מתחנכים בכפר כ- 400 חניכים כמחציתם בפנימייה. בכיתות ז'-י"ב, ובתוכם יוצאי העדה האתיופית, קהילת בני המנשה, עולים מברית המועצות לשעבר יחד עם ילידי הארץ.

השופט עמית רוזניס מתח ביקורת נגד המנהל וקק“ל וטען כי הם פעלו בסדר עדיפויות שגוי: ”אין להשלים עם מצב בו רשות שלטונית תתעלם מן הפגיעה באינטרס ציבורי או פרטי בבואה לפעול לטובת אינטרס אחר".

מנהל מקרקעי ישראל תכנן להפקיע את קרקעות כפר הנוער לטובות פיצוי לגורמים שקרקעותיהם הופקעו לצורך סלילת כביש 6 והנחת צינור הגז הטבעי. השופט קבע כי אין צורך להפקיע דווקא את קרקעות כפר הנוער ובכך דחה את תביעת המנהל והציל את כפר הנוער הדתי מפינוי.