בוטלה עצרת התפילה הנוצרית בכותל הדרומי

כנס נוצרי שאמור היה להתקיים בשערי חולדה, בכותל הדרומי, בוטל בהוראת המשטרה וגורמים ממשלתיים, זאת לאחר התערבות הרבנים הראשיים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 15/10/14 10:08 כא בתשרי התשעה

בוטלה עצרת התפילה הנוצרית בכותל הדרומי
יחצ, צילום: יחצ

לפני כשבועיים פורסם ב'כיפה' כי אירוע תפילה נוצרי תוכנן להתקיים בהושענא רבה בשערי חולדה שבכותל הדרומי של הר הבית. מדובר היה במעין 'טקס תפילה' משותף של נוצרים ויהודים ברחבה הנמצאת למרגלות שערי חולדה בצד הדרומי של הר הבית.

בעקבות המהלך, יצאו שני הרבנים הראשיים לישראל, הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, בקריאה לביטול האירוע. לדבריהם "כאשר אותם מארגנים מכנים את הטקס בשם 'התחיה' ומגמתו היא להאדיר את רעיון ה'משיח' כפי תפיסותיהם של הנוצרים".

"אומנם, הר בית ה' משמש תל תלפיות לרבים מתושבי העולם מכל הדתות”, ממשיכים הרבנים, הן אמת כי לא ניתן למנוע ממאמיני כל הדתות להתפלל על פי אמונתם, אבל כאשר מדובר בטקס שמטרתו ערבוב בין האמונות באופן הפוגע במאמיני הדת האחרת אין לאפשר את קיומו. הכבוד ההדדי בין הדתות צריך להישמר בדרך שאין בה פגיעה של דת אחת באחרת, ובמקרה זה לא מתקיים האיזון הזה".

"אשר על כן, אנו קוראים מנהמת לבנו לאותם אלו שאחראים על מתן אישור לדבר זה, מנעו התכנסות זו”, קוראים הרבנים. "לאחינו בית ישראל נאמר, הימנעו מלהתחבר לעצרת זו, שייעודה מונע את גאולת ישראל האמיתית. מטרתם של מארגניה לנעוץ את ציפורנם בעיר ובארץ הקודש, ולנתק מארץ החיים את אחינו בית ישראל. על פי תורתנו הקדושה חייבים להתרחק מאירוע כזה ואסור בשום פנים ואופן להתחבר עמם”, סיכמו הרבנים.

לאחרונה התקבלה החלטה סופית שלא לקיים את האירוע המתוכנן, זאת לאחר הוראת המשטרה ובהתערבות גורמים ממשלתיים. האירוע עבר למרכז מסיונרי בירושלים אך לא יתקיים באופן פומבי כפי שתוכנן.

רבני 'דרך אמונה', אשר היו מעורבים בנושא, מסרו ל'כיפה' כי הם מודים לקב"ה על החלטת משטרת ישראל והגורמים הממשלתיים לבטל את הכנס המתוכנן. "אנו מודים לרבנים הרבים אשר פעלו בנושא, ולממשלת ישראל אשר שמה ליבה לשמירת הצביון היהודי ברחבי העיר העתיקה. תפילה נוצרית-יהודית זו היתה פותחת מסורת של שנים, לנוכחות אלפי צליינים בכותל הדרומי, ולהתחזקות אחיזת הכנסיה במקומות חדשים בעיר העתיקה, במקומות שעד היום לא נכחה שם. הגויים כולם מוזמנים להתפלל בירושלים ובכותל לד' אלוקי ישראל, אולם לא כהתאגדות נוצרית המבקשת לבסס אחיזה במקומות אלו ולהטות לבבות ישראל אחרי עבודה זרה".

"המאבק מול הכנסייה המבקשת לבסס את העבודה הזרה בקבר דוד והר ציון, ימשך במלא העוז, וכפי שסוכלה התכנית שלהם להיאחז בהר בית ד', כך לא יצליחו ברצונם לשלוט על מקומות נוספים וחדשים בעיר העתיקה. אנו מודים לרבנים הראשיים לישראל, אשר הטילו את מלא כובד משקלם למאבק זה. אשרינו שיש לנו רבנות ראשית הדואגת ליהדותה של המדינה וליהדותה של ירושלים", הוסיפו בדרך אמונה.