בהוראת שר החינוך: 200 תקנים נוספים לשירות הלאומי

לאחר תקופה ארוכה בה סבל מערך השירות הלאומי ממחסור בתקנים, פעל שר החינוך, גדעון סער, כדי לתגבר את המערך בתקנים נוספים לטובת יישובי הפריפריה והחינוך המיוחד

חדשות כיפה אורי פולק 19/05/11 00:00 טו באייר התשעא

בהוראת שר החינוך: 200 תקנים נוספים לשירות הלאומי
מוקי שוורץ, יחצ, צילום: מוקי שוורץ, יחצ

שר החינוך, גדעון סער, הוביל השבוע תוספת מיוחדת של 200 תקנים נוספים לטובת בנות השירות הלאומי, זאת לאחר תקופה ארוכה שלא אושרו תקנים חדשים - מהלך שהביא את השירות למצוקת ממשית של כוח אדם.

בישיבה שנערכה במשרד האוצר בין מנכ"ל המשרד, ד"ר שמשון שושני, לבין הממונה על התקציבים במשרד האוצר, מר אודי ניסן, אושרה בקשתו של שר החינוך לקבל תוספת חדשה של 200 תקנים נוספים עבור השירות הלאומי. התקנים החדשים מיועדים למערכת החינוך, כאשר התקנים יועדו, בין היתר לטובת יישובי הפריפריה, שכונות מצוקה והחינוך המיוחד.

במשרד החינוך מציינים כי התוספת החדשה בעבור בנות השירות הלאומי ייתן עידוד משמעותי לפעילות המבורכת של השירות הלאומי בשדה החינוך ובחברה הישראלית בכלל.

כפי שדווח בכיפה, השנה, לראשונה, הוחלט כי תקציב השירות הלאומי ייכלל בבסיס התקציב של משרד החינוך ויעמוד על סך של 86 מיליון שקלים. מדובר בבשורה של ממש למפעל השירות הלאומי, שנאלץ מדי שנה להמתין לתקציב השנתי, להתבסס על הלוואות ולהיגרר אל נזקים כלכליים כבדים. את המהלך החיובי הזה הובילו שר החינוך, גדעון סער, ויו"ר ועדת החינוך, ח"כ זבולון אורלב.