השירות הלאומי בפנים

הסוף לדוחק הכלכלי? במסגרת דיוני התקציב לשנתיים הקרובות, הוחלט כי תקציב השירות הלאומי ייכלל בבסיס התקציב של משרד החינוך

חדשות כיפה אורי פולק 18/07/10 00:00 ז באב התשע

השירות הלאומי בפנים

במסגרת הדיונים על תקציב המדינה לשנים 2011-2012 שנחתמו ביום ה האחרון, הוחלט כי תקציב השירות הלאומי ייכלל בבסיס התקציב של משרד החינוך ויעמוד על סך של 86 מיליון שקלים. מדובר בבשורה של ממש למפעל השירות הלאומי, שנאלץ מדי שנה להמתין לתקציב השנתי, להתבסס על הלוואות ולהיגרר אל נזקים כלכליים כבדים.

המהלך החיובי הינו פרי לחצים שהפעילו שר החינוך, גדעון סער, ויו"ר ועדת החינוך, ח"כ זבולון אורלב. שר החינוך פנה קודם הדיונים לשר האוצר יובל שטייניץ ולראש הממשלה בנימין נתניהו, כדי "להכניס את תקציב השירות הלאומי לבסיס תקציב המדינה". ח"כ אורלב אמר קודם הדיון כי "זה מביש שמפעל חינוכי חברתי אדיר כזה נאלץ לעמוד כל שנה כעני בפתח, רק משום שמישהו רוצה לסחוט מאיתנו הצבעות. כל זה הסתיים. זו התחייבות שלנו לבנות השירות הלאומי".

בתוך כך, ועדת החינוך של הכנסת פנתה באחרונה למשרדי האוצר והחינוך, זאת במטרה להגדיל את תקני השירות הלאומי במערכת החינוך, כדי להעניק מענה לצורך לצרף אוכלוסיות נוספות המעוניינות לשרת בשירות הלאומי, המגזר הערבי, בעלי צרכים מיוחדים ובנות המעוניינות לשרת שנה שנייה.

"השירות הלאומי איננו מפעל פרטי", אמר יו"ר הוועדה, ח"כ זבולון אורלב. "אינני יודע כמה מפעלים חינוכיים כאלה אפשר למנות. לכן גם הנחתי על שולחן הכנסת חוק, שיקנה זכות לכל אזרח לשרת שירות לאומי, ולא ניתן יהיה לומר לו שאין תקציב או אין תקנים. לתדהמתי ועדת השרים דחתה את הדיון בחוק בחודש, בטענה שהצעת החוק שלי יותר מדי פתוחה", הוסיף.