בגוש עציון מחכים לשלג

במועצת גוש עציון נערכים למצב חירום של ממש, נוכח המערכת החורפית שצפויה לפקוד את האזור ביממה הקרובה. הלימודים, בינתיים, יתקיימו כסדרם

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 08/01/13 17:15 כו בטבת התשעג

בגוש עציון מחכים לשלג
Ed Yourdon-cc-by-sa, צילום: Ed Yourdon-cc-by-sa

בגוש עציון נערכים לקראת השלג שצפוי להגיע לאזור בשעות הבוקר המוקדמות של יום רביעי, עד לשעות הצהריים של יום חמישי: היום (ג‘) הפיצה המועצה מסמך היערכות לכלל מזכירי היישובים השונים, כאשר עדכנה במתרחש אודות היערכותה לארגון מכלול החירום, למקרה של מזג אוויר סוער ופגעי טבע, זאת לשם קיום שגרת חיים סבירה, ביצוע פעולות ראשוניות לתיקון נזקים וסיוע לאוכלוסיה.

"מזג האוויר יוצר סיכונים רבים לתושבים. לפיכך, מתבקשים רכזי הביטחון לבדוק את אמצעי הביטחון, את מצב תאורות החירום ואת גנרטור החירום. עוד מתבקשים הרבש"צים להכין ציוד שלג מתאים", הנחתה המועצה.

במידה וצירי התנועה ייחסמו כתוצאה מהשלג, הם ייפתחו על ידי צה“ל, כשהמועצה תתמוך את הפינוי באמצעות קבלני-משנה בתוך היישובים. במקרה של תקלות עד כדי השבתת הרכב, בצירי התנועה במועצה שמחוץ לישובים, נדרשים הנהגים להודיע באופן מיידי למוקד החירום באפרת, על מנת שייעשה מאמץ לחלץ אותם במהירות ובביטחון. התלמידים מקווים לביטול הלימודם בגוש, אך במועצה טרם קיבלו החלטה סופית בנושא ואף הביעו תקווה כי הלימודים יתקיימו כסדרם.

"לנוכח מזג האוויר הסוער, הנחתה המועצה את כלל הגורמים והאגפים למתן מענה במצבי חירום“, אמר ראש המועצה דוידי פרל, ”לצד זה, אנו נמצאים בהיערכות מוגברת לקראת השלג הצפוי לרדת במחזותינו. המועצה הנחתה את מזכירי הישובים לפתרון תקלות בתחום החשמל, הביוב והמים“.