"ארגונים רפורמים קיקיוניים" ח"כ סמוטריץ מוחה על סתימת הפיות בחקירת הרב לבנון

כשהוא מקפיד לכנות את המרכז הרפורמי שהגיש את התלונה "ארגון קיקיוני" מוחה ח"כ סמוטריץ' על נציבות שירות המדינה שחוקרת התבטאויות רק מצד אחד ומתריע: אל תשמשו כלי ניגוח

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/16 15:49 טו בסיון התשעו

"ארגונים רפורמים קיקיוניים" ח"כ סמוטריץ מוחה על סתימת הפיות בחקירת הרב לבנון
דוברות, צילום: דוברות

היום בבוקר פורסם כי הרב לבנון ייחקר על שתי אמירות שאמר בשתי הזדמנויות שונות ברדיו 'גלי ישראל' עליהן הגישו תלונה שני גופים:המרכז הרפורמי לדת ומדינה והמטה למאבק בגזענות.

ח"כ סמוטריץ', שאחת מן ההתבטאויות הללו היו תמיכה בדבריו שלו בנוגע להפרדת יולדות ערביות ויהודיות כתב מכתב חריף לנציב שירות המדינה משה דיין ובו מחה על החד צדדיות בהחלטה ל'חקור' את הרב:

"המציאות הזו שבה ארגון קיקיוני מנסה להטיל מורא ולסתום פיות לרבנים וזוכה לשיתוף פעולה מצד הנציבות הנה לא מתקבלת על הדעת, לא במדינה יהודית ולא במדינה דמוקרטית. רבנים אינם 'פקידים' המבצעים תפקידים טכניים. כמחנכים וכמנהיגי ציבור מחובתם לומר את דעתם התורנית, ההלכתית או ההשקפתית ללא מורא ובלא צנזורה ומשטרת מחשבות".

סמוטריץ כתב כי היה מצפה להפעלת יותר שיקול דעת כשהתקבלו התלונות: "למעלה מן הצורך וגם לגופם של דברים, התלונות שהוגשו כנגד הרב לבנון הנן מופרכות ומתבקש היה כי נציבות שירות המדינה תפעיל מעט שיקול דעת בטרם תשחק לידיהם של ארגונים קיקיוניים וסותמי פיות בעצם פתיחת 'חקירה' בגין תלונות חסרות שחר".

סמוטריץ טען כי ישנה חד צדדיות ובאופן פלא נפתחות חקירות רק על צד אחד ואף פעם לא על אמירות פוליטיות ש'עריבות פוליטית לצד מסוים: "הבעת דעה לפיה במסגרת המאבק בטרור על מדינת ישראל לנקוט בצעדים חריפים יותר כנגד האוכלוסייה הערבית תומכת הטרור הנה אמירה שהיא הרבה יותר מלגיטימית. פתיחת חקירה כנגד רב המשמיע אמירה מעין זו מהווה פגיעה אנושה בדמוקרטיה ובחופש הביטוי, וחמור מכך, במעמדם של הרבנים. האם אי פעם נפתחה חקירה כנגד רב כל שהוא שהשמיע עמדה מתונה בהקשר המדיני או שחקירות נפתחות רק כנגד מי שמשמיע אמירות שאינן עריבות לאוזן של צד מסוים במפה הפוליטית?! ככל שנפתחו חקירות כנגד רבנים שקראו לקידום 'השלום' ולשיפור מרקם חייהם של הערבים ביהודה ושומרון אשמח לקבל סימוכין לכך..."

בסוף המכתב מבקש סמוטריץ' "לוודא שנציבות שירות המדינה אינה משמשת כלי ניגוח לקידום אג'נדות פוליטיות ומדיניות של אף צד, ובוודאי לא בידיהם של ארגונים קיקיוניים כדוגמת המרכז הרפורמי".

גורמים בשומרון הביעו היום את מחאתם החריפה גם כן ואמרו: "נראה שנגמרו המלחמות לתנועה הרפורמית. בזמן שמדינת ישראל מתמודדת עם פיגועים נגד בניה, נותר להם רק לנסות לפגוע ברב משום שהתבטא נגד מחבלים המבקשים לראות את אחיהם שוכבים מדממים. חבל שבתוך עם ישראל ישנם גורמים אשר במקום לאחוז ידיים ולסייע אחד לשני באמצעו של גל טרור, מבקשים רק לבדוק כיצד עוד ניתן להתפשט מכל ערך בפני האויב. מהרסייך ומחריבייך מתוכך ייצאו".