"אמנה" יוזמים כנס חירום בעקבות הפגיעה בזמביש

בארגון זועמים על השתיקה מצד "הרוב הדומם" אשר לא גינה את הפגיעה מצד פעילי ימין קיצוני ברכבו של זאב (זמביש) חבר. "נחצו כל הקווים האדומים. אנחנו כבר על כתום מהבהב"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 20/06/12 14:10 ל בסיון התשעב

"אמנה" יוזמים כנס חירום בעקבות הפגיעה בזמביש
אמנה, צילום: אמנה

ארגון "אמנה" יוזם כנס חירום בעקבות התקפה פעילי ימין קיצוני שהשחיתו השבוע את רכבו של מזכ"ל הארגון, זאב (זמביש) חבר, במהלך פגישה שקיים חבר במועצת בית אל בנוגע לפשרת שכונת גבעת האולפנה.

אתמול השתתפו עובדי "אמנה" בישיבת חירום נוכח האירועים. "מה שהטריד אותנו הייתה השתיקה", מסבירים באמנה, "אנחנו נגד כל סוגי האלימות, זו העמדה שלנו מאז ומתמיד. הבעיה היא שאחרי ההתפרעות הזו שמענו מעט מאוד גינויים. הרוב הדומם מניח שמדובר בקומץ קטן אבל זה לא יכול להימשך בצורה כזו. היו יותר מדי פעמים שבהם הותקף זמביש, תקשורתית ופיזית. אנחנו באמת חוששים שהאלימות הזו תגיע למצבים שאנחנו לא יכולים בכלל לדמיין אותם".

במהלך הישיבה הזכירו הנוכחים שבכל פעם שמותקף רופא בבית חולים יוזמים הרופאים, בצדק, שביתה בגלל האלימות הזו. "אנחנו לא רוצים לשבות", הבהירו העובדים, "אבל הפעם לא נוכל לעבור על זה בשתיקה". אחד העובדים הוסיף ואמר: "נחצו כל הקווים האדומים. אנחנו כבר על כתום מהבהב. מי יודע איך זה יגמר". העובדים והפעילים החליטו ליזום כינוס חירום בהשתתפות רבנים ואישי ציבור, שיתחיל מאבק נגד אלימות בתוך ההתיישבות. "מי שלא יבוא נבין שהוא לא מסכים איתנו במאבק הזה", אמרו העובדים.

אתמול פרסמו ראשי הרשויות ביהודה ושומרון מכתב גינוי פומבי להתקפה על זמביש. "הפגיעה החצופה והחמורה ברכבו של זאב חבר (זמביש), אתמול בבית-אל, כמוה כהרמת יד על מפעל ההתיישבות כולו, על תושבי יהודה ושומרון ועל כל אחד מאתנו, ראשי המועצות והנהגת ההתיישבות ביש"ע", נכתב בהודעה.