אייל, גיל-עד ונפתלי הי"ד

שבועיים וחצי לאחר חטיפתם של גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח, נמצאו גופותיהם של שלושת הנערים באזור חברון. יהי זכרם ברוך

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/06/14 20:30 ב בתמוז התשעד

אייל, גיל-עד ונפתלי הי"ד
כיפה, צילום: כיפה

שבועיים וחצי אחרי חטיפתם של גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח, בצומת אלון שבות, שבגוש עציון, נמצאו שלושה גופותיהם באזור חברון. כוחות רבים הוקפצו הערב (ב') למקום בו נמצאו שלושת הנערים, בעוד תקוותם של מאות אלפים בארץ ובעולם נגוזה והמציאות המרה נגלית.

כוחות צה"ל, דקות לאחר מציאת החטופים:

[embed]

]

ביום חמישי, 12 ביוני 2014, נעלמו עקבותיהם של נעדרו נפתלי פרנקל וגיל-עד שער, שני תלמידי ישיבת מקור חיים בגוש עציון, ואייל יפרח, בן 19, תלמיד ישיבת שבי חברון, לאחר שעלו על טרמפ בצומת גוש עציון בשעה 22:00. סמוך לשעת החטיפה התקשר אחד החטופים ואמר כי חוטפים אותו. השיחה לא הועברה הלאה וכך בוזבזו שעות יקרות. רק היום (ב'), הודיעה המשטרה כי תדיח קצינים במחוז ש"י בעקבות המחדל.

משעות הבוקר המוקדמות של יום שישי נערכו על ידי כוחות הביטחון סריקות בכפרים בסביבת חברון, שהפכו בהמשך למבצע 'שובו אחים'. הכוחות סרקו את השטח ואף בדקו בורות מים באזור.

במקביל במהלך השבועות שחלפו מאות אלפים בארץ ובעולם חיבקו את המשפחות וקראו לשחרר את הנערים. עשרות אלפים הגיעו לעצרות בכותל המערבי וכמאה אלף איש הגיעו לעצרת המונים בכיכר רבין אמש (א') בשיר ובקריאה לשחרורם.

לפני כשבוע וחצי התייחסה רחלי פרנקל, אמו של הנער החטוף נפתלי פרנקל, התייחסה לפני כשבוע וחצי לאפשרות הנוראה שבנה לא ישוב, בשיחה של הורי החטופים עם נשיא המדינה שמעון פרס. "אני מאמינה בלב שלם שהם יחזרו, אבל מה שלא יקרה השם לא עובד אצלנו, שלא תשכחו חס וחלילה, אם יקרה משהו אחר. אני מאמינה שהם יחזרו וגם אם לא - תהיו חזקים", אמרה בכאב.

במשך שבועיים וחצי חיפשו כוחות גדולים של צה"ל, שב"כ ויחידות מיוחדות אחר שלושת הנערים. הערב הוחלט לתגבר את הכוחות בין חברון וחלחול בגלל אינדיקציות מודיעיניות. הפעילות כולה התרכזה היום (ב') באזור חלחול, כשהסריקות התרכזו בוואדיות בין היישוב כרמי צור לבין העיר הערבית.

היום התבטא גורם ביטחוני בyhet באופן פסימי ואמר כי "גם היום נמשכות הסריקות צפונית לחברון במקביל למעצרים של קרוביהם של שני החוטפים. יחידות ההתערבות המיוחדות עדיין נערכות לפשוט על מקום המסתור של החוטפים כאשר יגיע המידע המודיעיני הנחוץ".

לאחר הימים האינטנסיבים של החיפושים, והתקווה כי שלושת החטופים, התברר הערב (ב') כי הנורא מכל קרה. שלושת החטופים, גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח נמצאו ללא רוח חיים באזור חלחול.

עוד בכיפה

בנימין טרופר: הרגשנו חובה מוסרית למצוא את הנערים

בנט: אין מחילה לרוצחי ילדים

הרב שנוולד: אל תיפול רוחנו, לחזק ולהתחזק, התפילות לא הולכות לשווא!

ראש הממשלה: החמאס אחראי, החמאס ישלם