בנט: אין מחילה לרוצחי ילדים

חברי הכנסת ואישי ציבור מגיבים להודעה על מציאת גופותיהם של שלושת הנערים החטופים. "צריך להכות במחבלים ללא רחם". כתבה מתעדכנת

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/06/14 19:39 ב בתמוז התשעד

בנט: אין מחילה לרוצחי ילדים
דוברות בנט, צילום: דוברות בנט

חברי כנסת, שרים ואישי ציבור מגיבים להודעה על מציאת גופותיהם של שלושת הנערים החטופים בגוש עציון.

יו"ר הבית היהודי וחבר הקבינט המדיני בטחוני נפתלי בנט: "אין מחילה לרוצחי ילדים. לבנו עם המשפחות כעת. זה זמן למעשים ולא לדיבורים". השר סיים כעת סדרת התייעצויות ביטחוניות ובדרך לישיבת הקבינט.

בעקבות הבשורה הקשה על מציאת שלושת הגופות מדגיש ראש מועצת קריית ארבע חברון, מלאכי לוינגר כי: "ערב חשוך ושעה קשה לכל עם ישראל, לא זו התוצאה לה ייחלנו כולנו. אני מבקש לחבק ולחזק את המשפחות בשעה קשה זו וכולנו משתתפים באבלן וכואבים עד מאוד את סבלן".

"התפללנו שנשמע בשורה אחרת, אך לדאבוננו אפשרות זו עמדה לנגדנו ולנגד כוחות הביטחון כל העת", אמר לוינגר. "אנו מצפים ממשלת ישראל לעשות ולפעול ביד קשה מאוד על מנת ולמנוע הישנות דברים אלה בעתיד. זה הזמן לפעולה ותגובה חזקה שתרעיד את אמות הסיפים, ושתבהיר היטב לכל אויבי ישראל כי ישנו מחיר כבד מנשוא לפגיעה בחיי יהודים. אחריות כבדה מוטלת כעת על הממשלה לתת את הדין עם המרצחים ומשלחיהם, ואנו מצפים לבשורות בנושא ויפה שעה אחת קודם".

מיוחאי דמרי, ראש מועצת הר חברון שבשטחה נמצאו גופות הילדים נמסר: קיבלתי את הידיעות מגורמים שונים. רצחו את בנינו ואל לנו לשתוק על כך.הרוצחים הללו צריכים להיות הראשונים שמשלמים במותם על חטיפת ורציחת בנינו. בין אם ימצאו חיים ובין אם מתים".

"שלושת הנרצחים נרצחו כדי לגדוע את חיינו על האדמה הזו. אנחנו חייבים להוסיף חיים, להוסיף בניה, להוסיף ישובים, להחיל ריבונות בכל גוש יהודה. רק כך הם יבינו שזה לא משתלם להם. במקום בו נמצאו בנינו לא מתביישים המחבלים וחבריהם לעשות עתה הפרות סדר. יש להטיל סגר מלא על האזור. הגיע הזמן להילחם בטרור כמו שחיילינו יודעים להילחם!", הוסיף דמרי.

ח"כ איילת שקד מסרה תגובה קצרה וקולעת, בו אמרה "לעם שגיבוריו רוצחי ילדים צריך להתייחס בהתאם".

סגנית השר ציפי חוטובלי: "עם ישראל משתתף בצערם של משפחות הנערים שהיו בשבועות האחרונים מופת לאצילות יהודית ולאחדות העם. המעשה הנפשע של חטיפה ורציחתם של התלמידים לא יכול לעבור בשתיקה והאחראים לכך בעזה חייבים לשלם את המחיר. ממשלת ישראל חייבת להכריז מלחמת חורמה בחמאס שאחראי לרצח ולחזור למדיניות החיסולים".

השר אורי אריאל מסר "אבל כבד. עם ישראל התאחד בתפילה, אחדות שצריכה להמשך כל העת. במלחמה כמו במלחמה צריך להכות במחבלים ללא רחם מצד אחד ולתת תשובה ציונית הולמת מצד שני. עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה".

סגן השר הרב אלי בן דהן: "אני בטוח שהתפילות שכל עם ישראל התפלל לשובם בשלום לא היו ריקם. אין לי ספק שהתפילות הועילו לעם ישראל כולו, שהתאחד בשבועיים האחרונים סביב המשפחות".
עוד הוסיף סגן השר בן דהן "אני קורא לקבינט להעניש את משפחות הרוצחים ואת תנועת החמאס בצורה חמורה ביותר כדי שתופעה כזו לא תישנה. בשלב ראשון יש להגלות את משפחות הרוצחים לחו"ל, להרוס את בתיהן ולמנוע את בנייתם מחדש. בנוסף יש לנצל את שעת כושר זו, ולהחיל את הריבונות הישראלית על אזור גוש עציון המורחב".

סגן השר אבי וורצמן: "רוצחי ילדים לא קרואים אדם. נבוא איתם חשבון עד כלותם. ליבי ליבי עם המשפחות האצילות. אין מילים ואין נחמה".

ח"כ שולי מועלם רפאלי:" 18 יום ניהלה מדינת ישראל את מבצע שובו אחים ברגישות עכשיו זה הזמן לנחישות. את דמם של הנערים יש לפדות היום עין תחת עין ושן תחת שן.

ח"כ שטבון : "ישראל מוכרחה כעת לצאת ל-'חומת מגן' ביו"ש". עלינו לרסק את הטרור ולגבות מחיר, אין דרך אחרת".

יו"ר ועד מתיישבי השומרון בני קצובר: "בעת הזאת, כשנחשפנו שוב לאכזריות הבלתי נתפשת של המחבלים, חשוב שמדינת ישראל תגיב בעוצמה באמצעים צבאיים חריפים שירתיעו את האויב ויבהירו לו שדם יהודי אינו הפקר. תגובה זו חייבת לכלול תגובה ציונית הכוללת הרחבת ההתיישבות ובניית יישובים חדשים. תגובה כזו, ציונית ויהודית, הכרחית בעת הזו על מנת להבהיר לאוייבנו שלא יצליחו לפגוע בחיינו בארץ הזו אלא ישיגו את ההפך והעם היהודי יתעצם באחיזתו במולדתו".

ח״כ ד״ר שמעון אוחיון ( הליכוד ביתנו) אומר כי החמאס היה ונשאר ארגון של רוצחים שפלים וכך מי שמשתף עמו פעולה כאילו ביצע את הרצח בעצמו. "עם ישראל מזועזע וכואב. ליבנו עם המשפחות בשעה זו. באחדותנו נמשיך ללוות ולחזק את המשפחות״

ח"כ מוטי יוגב מסר כי "לב כולנו עם משפחות שער, פרנקל ויפרח. על ממשלת ישראל להחליט על מלחמת חורמה בחמאס וכל הקרוב לרוצחים - קודם. את בתיהם של הרוצחים יש לפוצץ עוד הלילה ואת משפחותיהם לגרש לעזה אל מעבר לגדר עוד הלילה לבלתי שוב. על מרחב חברון, חלחול ובית כחיל להטיל סגר ועוצר עד הודעה חדשה. בחמולות קוואסמא ואיעש יש לפגוע בכל דרך אפשרית. וכל הקרוב, קרוב יהיה לפגיעה. את כל מנהיגי החמאס ביהודה ושומרון בזרוע המדינית ובזרוע הצבאית יש לעצור. צריך לסגור, לאטום ואף לפוצץ, הכל לפי חומרת הפעילות, כל אתרי המפגש והפעילות של ארגון החמאס ביהודה ושומרון.

"ראש הנחש של החמאס שוכן בקטאר ורוב זרועות התמנון נמצאות בעזה", הוסיף. "יש לחתור לסיכולים ממוקדים ללא שום עכבה של כל ראשי החמאס בזרוע המדינית ובזרוע הצבאית ולהשמיד את תשתיות אמצעי הלחימה שלו בעזה. יש למצוא דרכים לעצור מתן של כל כסף המועבר על ידי המשרד לענייני אסירים ברשות הפלסטינית למשפחות מחבלים ורוצחים. נקמת הנערים תילקח אך ורק מאת ה' ועל ידי מדינת ישראל וכוחות הביטחון, אבל היא חייבת להכאיב ולהרתיע לדורות. כי נקמת שלושה נערים לא ברא השטן. במרחב רציחתם בדרך ההולכת בין גוש עציון לחברון ראוי שיוקמו לזכרם שלושה יישובים חדשים, כדי שיגרשו את חושך רשע המחבלים וירבו את האור של הטוב הישראלי. מצפה נפתלי, מצפה גיל-עד, מצפה אייל לנשמתם שתהא צרורה בצרור החיים".

ראש מועצת גוש עציון דוידי פרל :"תושבי גוש עציון משתתפים בצער משפחות פרנקל, שאער ויפרח ובצערה של ישיבת מקור חיים בכפר עציון ושבי חברון על הירצחו של גלעד, נפתלי ואייל על ידי בני בליעל וחסרי צלם אנוש. המרצחים בקשו לפגוע ולהחליש את ההתיישבות היהודית בגוש עציון ובמדינת ישראל כולה, ממשלת ישראל צריכה להשיב להם בתשובה מוחצת, מלחמת חורמה וריסוק של כל מי שמעורב במעשים נפשעים אלה וזאת לצד תשובה ציונית שתתבטא בהעצמה ובחיזוק אחיזתנו בקרקע ובבנייה של חיים חדשים, של פריחה ושגשוג באותם מקומות בהם ניסו לפגוע".

ח"כ ניסן סלומינסקי: "עם ישראל כולו בוכה ומבכה את הרצח הנתעב והשפל של שלושת הנערים, אשר בוצע ע''י חיות אדם - חסרי כל צלם אנוש. זכיתי להכיר ולהוקיר את המשפחות על עמידתן האצילה והיותם גורם מלכד של כל חלקי העם היושב בציון על כל גווניו, ובלב בוכה ועין דומעה אני שולח את תנחומיי למשפחות. מדינת ישראל חייבת לפעול באופן חריף ביותר הן כעונש והן כגורם הרתעה לעתיד".

מאיגוד הישיבות הגבוהות נמסר "נפתלי , גלעד וביניהם תלמיד ישיבת שבי חברון אייל יפרח, בידי חיות טרף חסרי צלם אנוש וסייעניהם. ארץ אל תכסי דמם . ה ייקום לעינינו נקמת דם עבדיו השפוך".