אחות הנרצחת מגוש עציון: אל תפסיקו לנסוע בטרמפים

קהל גדול הגיע להשתתף בלוויתה של דליה למקוס שנרצחה בצומת אלון שבות. יו"ר הכנסת יולי אדשלטיין: "נמשיך לנסוע בטרמפים. הפכת לסמל של בני האור נגד בני החושך"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 11/11/14 12:39 יח בחשון התשעה

בתקוע הובאה היום דליה למקוס, בת 26, שנרצחה בפיגוע דקירה אתמול (ב') בצומת אלון שבות שבגוש עציון, למנוחות בהשתתפות חברים, תושבי גוש עציון ואישי ציבור. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין השתתף בלוויה וספד לה. ''נתת, התנדבת וחיפשת להטעין את חייך במשמעות. להרבות חסד ולהרבות אור. נמשיך לנסוע בטרמפים ואם הטרמפיאדה תזוז זה רק בגלל שהישוב אלון שבות גדל. הפכת לסמל של בני האור נגד בני החושך".

מיכל, אחותה של דליה, קראה להמשיך לנסוע בטרמפים ולא להיכנע לטרור. "אחרי פיגוע הדקירה ב2006 שאלתי אותך איך את יכולה להמשיך לעמוד בטרמפים, ואמרת לי 'נראה לך שאני אתן להם לנצח אותי?'. אני רוצה לצרוח לאבא, לצרוח לאמא, לצרוח לאומה כולה ובעיקר לעצמי - אל תפסיקו לנסוע בטרמפים. אל תתנו להם את התענוג הזה למנוע מאיתנו לחיות את החיים שלנו. אנשים נרצחים בירושלים בתל אביב ובגוש עציון".

אביה, נחום למקוס, אמר כי "המחבל ידע את האמת, שהמקום שבו הוא גר שייך לנו ולדליה, והעמידה בצומת אלון שבות מוכיחה את האמת הזו. דבר אחד הוא לא הבין, במעשה הרצח הנתעב שלו הוא לא יצליח לשבור את עמדתנו ואת עמידתנו על הארץ. הוא רצח אותך מכיוון שהיית יהודייה שחיה בארץ ישראל. בקבורתך פה את מחברת את כולנו אל אדמת הקודש הזו".