אבי וורצמן: עושים לסילבן שלום רצח אופי

סגן שר החינוך מתייצב לצד השר שלום אשר הואשם בתקשורת בהטרדה מינית. "צריך לבדוק אם מישהו עשה מעשה שאינו ראוי. אך הפרסום השלילי ורצח האופי שעוברים אישי ציבור בטרם עמדו למשפט אינם ראויים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 24/03/14 19:13 כב באדר ב'

אבי וורצמן: עושים לסילבן שלום רצח אופי
יחצ, צילום: יחצ

"בימים האחרונים התפרסמו האשמות כנגד שלום שהטריד עובדת שלו לפני 15 שנה. איני מתייחס לגופו של אדם וודאי שאין שאלה כי צריך לבדוק אם מישהו עשה מעשה שלכאורה אינו ראוי. עם זה, הפרסום השלילי ורצח האופי שעוברים אישי ציבור בטרם עמדו למשפט אינם ראויים כלל, וזו ארץ אוכלת מנהיגיה", כך אומר היום (ב') סגן שר החינוך אבי וורצמן אשר התייצב לצד השר סילבן שלום שנאשם בתקשורת כי הטריד מינית.

"מדובר בשר שהרים את התיק שעליו הוא אמון לגבהים ולצערנו נראה שהסיבה לסיכול הממוקד בדיוק בעת הזו נובעת גם מרצונו לרוץ לנשיאות, תופעה שחזרה על עצמה פעמים רבות בשנה האחרונה עם אישי ציבור נוספים עת התמודדו לתפקידים בכירים במערכת הציבורית", אמר וורצמן.

עוד הוסיף וורצמן כי: "גם אם בודקים חשדות בנוגע לאישיות מסוימת מן הראוי היה שהדברים ייעשו בחדרי חדרים ולא להרשיע אדם ולפגוע אנושות במשפחתו ובילדיו. ברור כי אנשי ציבור צריכים להיזהר בהתנהלותם, אך מהטרנד הציבורי של הרשעת אדם בטרם עמד למשפט נודף ריח רע מאוד". עוד מציין וורצמן כי: "לאחרונה התפרסמו באמצעי התקשורת ידיעות על מנהלת הזהות היהודית ועל פרויקטים שונים שהיא משיקה. מסתבר שהבית היהודי נמצא בכל מקום וכנראה שאם מחפשים אותו על דברים טובים וייחודיים, הרי שהוא עושה עבודתו נאמנה לטובת כלל הציבור.

היום (ב') וביום ראשון השבוע נערך כנס מנהלים שנתי של מרכזי זהות יהודית בהשתתפות סגן שר החינוך, ח"כ אבי וורצמן יו"ר וועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי, יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ איילת שקד, מנהל האגף לתרבות תורנית, שמריהו הרמן, המפקח על המרכזים, הרב ד"ר צבי רוזנר, יו"ר איגוד זהות הרב חיים רטיג ומנכ"ל זהות איתי גרנק. במהלך הכנס העניק מפקח מרכזי זהות, הרב צבי רוזנר שלושה פרסי הצטיינות למרכזי זהות המצטיינים בשדרות, מעלה אדומים וחלד- פתח תקווה.

עביום הראשון לכנס, אתמול, ציין יו"ר ועדת הכספים, ניסן סלומינסקי כי: "הבית היהודי חסם לפחות 36 חוקים אנטי דתיים שניסו להעביר ולאחר מאבקים קשים. כל מה שקשור בתחום התורני והתיישבות אנחנו לבד. הצלחנו לחסום וגם לקדם דברים אך לא כמו שחשבתי ורציתי. עם זה, האלטרנטיבה לשבת בחוץ היא גרועה יותר". חברת הכנסת שקד שעומדת בראש הוועדה לשוויון בנטל נתנה סקירה רחבה על מהות חשיבות חוק הגיוס והצלחות הבית היהודי בשנה האחרונה והוסיפה כי: "כאם לילדים שלומדים בחינוך הממלכתי אני רואה עד כמה חשיבות עבודת מרכזי הזהות ברחבי הארץ היא משמעותית וחשובה להטמעת ערכים ומורשת יהודית בקרב ילדים ובני נוער. אני מברכת אתכם על שליחותכם החשובה". מנהל המחלקה לתרבות תורנית במשרד החינוך, שמריהו הרמן ציין כי: "מאז כינון הממשלה יש לנו ברוך ה' אוזן קשבת ויש מי שאפשר להתקשר אליו כל שעה ומישהו שיוכל לדאוג למרכזים, לעם ישראל וארץ ישראל".