תכנית שלום אמריקאית? לא בקרוב

שגריר ארה"ב בישראל הודיע כי תכנית השלום למזרח התיכון של הנשיא טראמפ, הידועה בשם 'עסקת המאה', תידחה בכמה חודשים. לאחרונה פורסם כי עקב הבחירות בישראל ישהה טראמפ את פרסום התכנית

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/01/19 14:06 כט בטבת התשעט

תכנית שלום אמריקאית? לא בקרוב
שגריר ארצות הברית, דייויד פרידמן, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

'עסקת המאה' תמשיך להידחות. שגריר ארה"ב בישראל, דייויד פרידמן, הודיע היום (ה') כי תכנית השלום בין ישראל והפלסטינים של הנשיא טראמפ, המכונה 'עסקת המאה', ועל פי פרסומים צפוי לכלול גם את מעורבות ערב הסעודית ומדינות נוספות באזור, לא תפורסם בקרוב אלא רק בעוד 'כמה חודשים'. 

פרידמן לא הוסיף פרטים, אך בתקופה האחרונה דווח כי עקב הקדמת הבחירות בישראל, פרסום התכנית יידחה. בפגישתו עם נתניהו בסוף חודש ספטמבר, לפני למעלה משלושה חודשים, אמר טראמפ בנוגע לתכנית כי "זה מתקדם יפה, אני רוצה תוכנית שתהיה מוצקה, מובנת ע"י שני הצדדים, מוסכמת עקרונית ע"י שני הצדדים. בחודשיים-שלושה הקרובים, זה יהיה פרק הזמן שאני ארצה לשחרר את התוכנית. זה מצב מסובך אבל אני חושב שיש לנו רעיונות מבריקים שלא ניסו בעבר, אבל זה צריך להיות מקובל על שני הצדדים".

נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן הביע את התנגדותו לתכנית מספר פעמים. לפני כחודשיים כינה את התכנית "מזימה" וטען כי "מזרח ירושלים ופלסטין אינה למכירה".