טראמפ: "אוהב את פתרון שתי המדינות"

נשיא ארה"ב נפגש עם ראש הממשלה נתניהו בניו יורק. השניים דנו במשא ומתן בין ישראל והפלשתינים, בעימות עם איראן ובנושא הסורי, עליו אמר הנשיא: "אנחנו עם ישראל במאה אחוז". נתניהו: "הברית בין ישראל וארה"ב מעולם לא הייתה חזקה יותר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/09/18 17:23 יז בתשרי התשעט

טראמפ: "אוהב את פתרון שתי המדינות"
נתניהו וטראמפ. ארכיון, צילום: צילום מסך מיוטיוב

האם נשיא ארה"ב משנה גישה? בפתח הפגישה היום (ד') עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בשולי עצרת האו"ם בניו יורק, אמר דונלד טראמפ כי הוא "אוהב את פתרון שתי המדינות". האמירה הגיעה במענה לשאלת כתב בנושא 'עסקת המאה', לפיתרון הסכסוך הישראלי-פלשתיני, אותה מתעתדת ארה"ב להציג בחודשים הקרובים. "אני סבור שפתרון שתי המדינות הוא הטוב ביותר כרגע. אינני יודע מה חושב עליו נתניהו אבל אני מאמין שהוא חושב כמוני", הוסיף הנשיא האמריקאי.

בהקשר של 'עסקת המאה', אמר הנשיא: "זה מתקדם יפה, אני רוצה תוכנית שתהיה מוצקה, מובנת ע"י שני הצדדים, מוסכמת עקרונית ע"י שני הצדדים. בחודשיים-שלושה הקרובים, זה יהיה פרק הזמן שאני ארצה לשחרר את התוכנית. זה מצב מסובך אבל אני חושב שיש לנו רעיונות מבריקים שלא ניסו בעבר, אבל זה צריך להיות מקובל על שני הצדדים".

"ישראל רוצה להתקדם והפלסטינים רוצים לעשות משהו", הוסיף טראמפ, "הורדתי את הצ'יפ הגדול מהשולחן ונצטרך לעשות עסקה הוגנת. ישראל קיבלה את הצ'יפ הגדול ראשונה ותצטרך לעשות משהו טוב לצד השני. כידוע לכם שילמנו לפלסטינים 550 מיליון דולר בשנה, עכשיו אנחנו משלמים כלום בשנה. שנים המנהיגים הפלסטינים התעללו בנו".

"נהדר להיות עם נתניהו ונציגיו", אמר טראמפ עוד קודם לכן, בפתח הפגישה. "יש לנו הרבה לדון בו. ראש הממשלה מודה לי על מה שעשינו בירושלים באשר לשגרירות. זה משהו שהיה שנוי במחלוקת, אך בסופו של דבר היה מאוד חיובי. אנחנו נדבר על צבא, על מסחר, על הגנה, ואנחנו מאוד בעד מה שישראל עושה". 

גם ראש הממשלה נתניהו דיבר בפתח הפגישה, ואמר לטראמפ: "זו הפעם הראשונה שאנחנו נפגשים מאז העברת השגרירות לירושלים. שינית את ההיסטוריה ונגעת בלב של כולנו. על העולם להבין שישראל תמשיך לעשות כל מה שצריך כדי להגן על עצמה מהתוקפנות האיראנית בסוריה ובלבנון". נתניהו הוסיף כי "הברית בין ישראל וארה"ב מעולם לא הייתה חזקה יותר, ואני מצפה לדון עם הנשיא בנוגע לביטחון המשותף של שתי האומות ובשלום באזורנו".

יו"ר הבית היהודי ושר החינוך נפתלי בנט התייחס לדבריו של טראמפ וכתב: "נשיא ארצות הברית הוא ידיד אמיתי של ישראל. עם זאת, חשוב להדגיש שכל עוד הבית היהודי בממשלה לא תקום מדינה פלסטינית שהיא אסון לישראל."