אבו מאזן נגד עסקת המאה: "המזימה נמשכת"

בנאום תקיף שלל אבו מאזן את תכנית המאה של הנשיא טראמפ "מזרח ירושלים ופלסטין אינה למכירה". בהמשך הנאום טען יו"ר הרשות הפלסטינית כי ימשיך לתמוך במחבלים.

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/10/18 20:42 יט בחשון התשעט

אבו מאזן נגד עסקת המאה: "המזימה נמשכת"
טראמפ ואבו מאזן. אין עסקה?, צילום: פלאש 90. STR

שמועות רבות מתרוצצות סביב 'תכנית המאה' של הנשיא טרמפ. אולם הערב (א') יושב ראש הראשות הפלסטינית, אבו מאזן, תקף את מדיניות הנשיא בכנס המועצה הלאומית. אבו מאזן כינה את התכנית "מזימה" וטען כי "מזרח ירושלים ופלסטין אינה למכירה".

בנאום בכנס המועצה הלאומית התייחס אבו מאזן לבעיות הבוערות ברשות הפלסטינית והסביר כי ימשיך לתמוך במחבלים "משכורות השהידים והאסירים שלנו הן קו אדום". 

נשיא הרשות התייחס למשבר ההומניטרי בעזה ולסירובו לעזור לתושבי הרצועה: "אין מדינה ברצועת עזה ואין מדינה בלי רצועת עזה", הכריז אבו מאזן בנאומו,

אבו מאזן חזר בנאומו על נאומים קודמים שנשא: "זו אדמתנו על פי הקהילה הבינלאומית. ההתנחלויות אינן לגיטימיות מהאבן הראשונה". ואף המשיך לטעון כי הפלסטינים הם כנענים "נולדנו באדמה זו, נחיה עליה וניטמן בה". 

הנשיא טרמפ בחן לאחרונה את סוגיית הפליטים הפלסטינים ואף פעל לביטול סוכנות הפליטים הפלסטינים -אונר"א. טראמפ סובר כי אונר"א מגדילה את מספר הפליטים הפלסטינים ובכך מעצימה את סבלם של הפלסטינים. נשיא הרשות התייחס לסוגיה. "מי שאמר שיש 40 אלף פליטים - ייחרב ביתו. רק ב-1948 היו 950 אלף פליטים"

אבו מאזן חתם את נאומו ואמר: "אנחנו עומדים לקראת החלטות חשובות ביותר וקשות ביותר. המאבק הפלסטיני עבר הרבה מהמורות - אך הצלחנו לעבור אותן עד כה".