לשכת ראש הממשלה: זה מה שקרה בפגישה עם הרמטכ"ל

אחרי שביטל את חופשתו, נפגש ראש הממשלה עם בכירי מערכת הביטחון - ביניהם הרמטכ"ל ושר הביטחון שהציגו את תמונת המצב בנוגע לכשירות ולכידות צה"ל

אורי מוק אורי מוק, חדשות כיפה 13/08/23 17:08 כו באב התשפג

לשכת ראש הממשלה: זה מה שקרה בפגישה עם הרמטכ"ל
נתניהו וגלנט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90     

למרות תכניתו של ראש הממשלה נתניהו לנפוש היום (א') עם משפחתו, הודיע כי החופשה נידחת - בעקבות פגישה עם הרמטכ"ל הרצי הלוי. בתוך כך נתניהו נועד עםשר הביטחון, הרמטכ"ל, בכירים במטה הכללי וראש המל"ל, לדיון בנושא מוכנות צה"ל למשימותיו.

הבכירים הביטחוניים הציגו את תמונת המצב בנוגע לכשירות ולכידות צה"ל

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי שר הביטחון, הרמטכ"ל ואלופי צה"ל הציגו לראש הממשלה את תמונת המצב באשר לכשירות וללכידות בצה"ל וציינו את הפעולות הנעשות בשטח. ראש הממשלה הנחה לשמור על כשירות ומוכנות צה"ל בשגרה ובחירום לכל אתגר.

הרמטכ"ל הרצי הלוי, תוקף את הסרבנים

הרמטכ"ל הרצי הלוי, צילום: דובר צה"ל

בנוסף, ראש הממשלה הביע את הערכתו במאמצי צה"ל לשמור על כשירות, מוכנות ולכידות, ואת הערכתו למשרתים בסדיר ובמילואים. ראש הממשלה שלל מכל וכל את התופעה של שירות מילואים על-תנאי. כל משתתפי הדיון הסכימו כי יש להותיר את המחלוקות הפוליטיות מחוץ לצה"ל.

ההכחשות - והפגישה הדחופה

נזכיר כי הבוקר (א') דיווח ניר דבורי באתר N12 כי ראשי מערכת הביטחון שוקלים לצאת בהצהרה לציבור ולהציג בעצמם את תמונת המצב אודות כשירות הארגונים. לפי הדיווח מדובר ברמטכ"ל, בראש השב"כ ובראש המוסד. השלושה הכחישו כל תיאום ביניהם, אך בעקבות הדיווח נקבעה פגישה דחופה לרמטכ"ל עם נתניהו.

יש לציין כי בסביבתו של ראש הממשלה הסבירו כי דחיית הנופש אינה בשל המחאה אלא בעקבות פגישות עבודה הכרחיות של נתניהו. לפי סביבת נתניהו, הנופש עתיד להתקיים מחר. במוצאי השבת החלו הכנות ביטחוניות לקראת הביקור, כשגם המוחים מתכננים להגיע למקום. בתגובה, חלק מתושבי רמות, שם נועד להתקיים הנופש, שיגרו מכתב לשב"כ, למשטרה ולמשרד ראש הממשלה ובו הסבירו כי הם מתנגדים לביקור.